August 7, 2001
Ett tips kanske. Jag tröttnade på mitt gamla chassi, tyckte att det var lite trångt, så när mikrovågsugnen havererade så tänkte jag att man kan ju ta å göra chassi av den. Snabbt och enkelt, har väl tagit 4-5 timmar totalt att bygga, man får ett ganska fint och orginellt chassi, bra form (perfekt på lan, eftersom att mikron inte är lika djuå som ett vanligt chassi och man då inte får besvär med att man får sitta med musen i knät för att några slappa arrangörer inte hade tillräckligt breda bord). För att inte tala om den fina luckan i fronten 🙂 Men jag kan helt klart rekomendera det. om mikron pajjar och du känner att du har ett par verktyg å ett gammalt chassi som är för litet. Tar man fästet för diskarna, nätagget och moderkortet å flyttar in det i mikron, som man får röja ur lite bara, men inte för ivrigt, man måste ju lämna kvar lite så att chassit får stabilitet.
August 7, 2001
On 2002-06-29 07:03, Elysion wrote:
Jag hoppas du använder micros knappar... Riktigt stealh...Jag funderar på att bygga en MP3burk inuti en gammal förstärkare 😀
Vet dock inte om jag ska köra hdd eller bootande skiva
nej, jag använder inte mikrons knappar, det var touchknappar som var inbyggda på ett kretskort typ. dessutom så är det inte så roligt att ha typ upptiningsknappen som reset å sånt 🙂 Men jag skall ha knapparna innanför luckan, så det blir ganska stealth ändå. Det är ju klart enklast att ha en disk till din mp3spelare, använd en liten 2.5"-disk, dom är små å tar knappt någon plats, drar inte så mycket ström heller.
August 7, 2001
man får ju ta ur grejjerna ur micron så får det plats lite mer 🙂 men micron har yttermåtten 300*280*500 (L*B*H) Nej fläkten som var i micron använder jag inte, mest beroende av att det var något riktigt pucko som har konstruerat den. Detta konstruktörspuckot hade satt en 50mm lång axel som bara var förankrad i motorn, vilket innebär att den kröker sig å därför väsnas utav bara h*****e. Jag använder en sunon 120mm 120cfm som fläkt till mina radiatorer, å så dom vanliga fläktarna som är i nätaggen.
August 7, 2001
On 2002-07-05 14:15, Frux wrote:
Jo, misstänkte det... Men då blir väl luckan på sidan av "datorlådan"?Men fixa fram lite bilder va, vi är nog en hel del nyfikna här! Köp/låna/sno en digitalkamera eller nåt... 😀
luckan sitter i fronten på lådan, så att man kan öppna den å ställa en cola i colakylaren eller stoppa in en skiva i cd-rostaren etc. Jag kan skaffa nåra bilder på core, alltid nån som har en digitalkamera att låna ut där 🙂 men ni får nog hålla er till 18:e-19:e nån gång 😛
August 7, 2001
jag har fixxat lite bilder på det hela. den är inte färdig ännu, men den fungerar lite granna även om den inte är så snygg 🙂 ftp://tengil.swe.net/pub/datorn
1 Guest(s)