January 22, 2006
Det är inget jag skriver själv!
Jag ringde själv dit och frågade hur det är med garantin om man vill byta ut fläktar och jag fick svaret att det är helt OK att göra det så länge du har kvar den gammla att skicka med om kortet skulle pajja!
Du kan ju själv slå en pling och "Försäkra" dig om det!
May 4, 2004
Det låter ju mycket bra!
Då kan jag köra på originalkylaren, och se efter om det duger åt mig.
Annars antar jag att man kan slänga på en zahlam 900cu eller vad de heter...
Det är då alltså även lugnt att klistra på sådana där blåa minneskylare, bara man tar bort "klistret" sedan med oljefritt aceton?
OM INGEN HAR NÅGRA ANDRA INVÄDNINGAR SÅ BESTÄLLS KORTET IKVÄLL!!!
Mitt nätagg (Theraltake silent purepower 480W) kommer lätt att kunna driva kortet? Jag har för övrigt två diskar, dvd-brännare, zahlman 6-kanalers fläktkontroller...
September 27, 2002
Om man söker på Komplett.se på
"X1950XT"
Så får man upp 3 st:
HIS Radeon X1950XT 256MB GDDR3, IcQ3, PCI-Express, ViVo, 2xDVI/Tv-Out/HDCP 3095:-
PowerColor Radeon X1950XT 256MB GDDR3, PCI-Express, ViVo/HDCP, 2xDVI-I, Retai 2295:-
Sapphire Radeon X1950XT 256MB GDDR3 PCI-Express,ViVo/HDCP,2xDVI, Lite-Retail 2.399:-
Skillnad på de? Vilken rekomenderar ni?
February 12, 2003
Uj, med 18A på +12V blir det tajt. Hiper är ingen höjdare heller, är förvisso bättre än noname-agg, men jag hade kört på ett Enermax Liberty 500W. Identiska specs som Liberty 620W, bara det att 620W-agget är SLI-certifierat...
Apropå klockning av X1950XT, jag har ett Sapphire, det gör över 700/1050. Förvisso kör jag inte så 24/7, utan jag kör med 600/1000 till 3D, minns inte ens vad stock är. Typ 620/700 eller nåt. 🙂
May 4, 2004
Över 1000kr för ett nätagg känns lite saftigt för min del. Strax under tusenlappen känns som mitt område typ750-900 kr....
Samtidigt vill jag inte göra ett dåligt köp, men det är ingen monsterrigg som slukar ström som en apa äter bananer, specs finns längre upp i tråden...
Jag blir lite konfunderad. Sweclockers rekommenderar Hiper som ett "pålitligt" agg.
Det har även det modulära kablar, vilket verkligen verkar trevligt.
February 28, 2005
Funkificator wrote: Över 1000kr för ett nätagg känns lite saftigt för min del. Strax under tusenlappen känns som mitt område typ750-900 kr....
Samtidigt vill jag inte göra ett dåligt köp, men det är ingen monsterrigg som slukar ström som en apa äter bananer, specs finns längre upp i tråden...
Jag blir lite konfunderad. Sweclockers rekommenderar Hiper som ett "pålitligt" agg.
Det har även det modulära kablar, vilket verkligen verkar trevligt.
OM du nu måste byta, köp Hiper agget, jag har kört X850XT, X1800XT 512MB, X1900XTX 512MB och X1950XTX 512MB UTAN några som helst problem....tror faktiskt ditt Thermaltake oxå kan klara av det...bara och prova.
July 21, 2006
Funkificator wrote: Jag har läst runt lite mer, och är tveksamt till om mitt thermaltake silent purepower 480W kan driva kortet. Det lämnar endast 18A på 12V-linan.
VAD TROR NI? PALLAR DET MED KORTET??
Är ett Hiper type-R 580W en bra ersättare? Vad ger det på 12V-linan?
Hiper Type-R 580W:
12V1: 20A
12V2: 18A
MEN:
"Total power of 12V1 and 12V2 shall be less than 360W"...vilket motsvarar 30A. Tog det från manualen, har det agget OCH ett X1950XT och några problem har jag inte märkt av hittills, trots ca 3-4 månaders användning.
Sen om agget är bra eller dåligt finns det olika åsikter om.
May 4, 2004
Jag beställde kortet igår, men har kvar mitt x800xl som en säkerhetsåtgärd om det nu skulle visa sig att agget inte pallar med det nya grafikkortet.
Jag rapporterar i tråden sedan hur det hela gick!
Tack för alla värdefulla synpunkter!!
Kommer ni på något mer agg ni rekommenderar för ca 800 får ni gärna posta namn/länk här!!!
December 20, 2006
Ok jag är helt grön i såna frågor men ville bara påpeka att jag köpte ett nätagg som är på 450 W och har 15A och 17A på +12v1 resp. +12v2 och det fungerar utan problem med midd radeon x1950xt..har för övrigt grejjerna i specc.
Blev iofs rådd av NH´s medlemmar att köpa ett bättra agg när jag skulle köpa agg men jag hade redan lagt ordern när jag fick rådet och komplett hade redan börjat packa så jag kunde inte byta. Men som sagt det fungerar utmärkt och fläkten som bara går igång när det behövs har inte gått igång en enda gång än så det verkar duga finfint även om det är i minsta laget 😀
edit: har ett antec smartpower 2.0 450w föresten
May 4, 2004
Skillnaden på ditt och mitt agg är att du har två st 12V-linor. Mitt agg har bara en.
Man får på så sätt räkna ut maxeffekten som du får ut från respektive lina. Jag har bara en lina, så 18A på min är mindre än på din...
Men jag har nu hört ca 50% som tror det går, och 50% som tror det inte går.... i så fall blir det ett Hiper Type-R 580W. Det ska väl fanimej räcka åt det strömsörplande helvetet! =)
May 23, 2006
Hade det varit så enkelt att man kunnat beräkna totala effekten av båda 12V linorna genom att plussa ihop dem så vore det kul. Problemet är att hela formeln innehåller fler variabler. Typ: P=U*I*roten ur 3*cos phi
Eftersom "cos phi" alltid kommer att bli olika för 12V-linorna, så kommer du alltid få olika resultat vid mätningar. Därför kommer t.ex. 12a+17a inte bli mer än ca 22A.
Ursäkta stavningen. inte nykter...
2 Guest(s)