March 2, 2006
Tjaooo!!
Jag tänkte precis som flera andra starta en tråd för ett eventuellt grafikköp. Har under de senaste veckorna varit mer o mer sugen att införskaffa ngt med betydligt mer kräm i än min Radeon 9000 PRO.
Har bland annat kollat forumet och sökt på sidor om tester :bok: :bok: , men e så jävla jobbigt då de flesta träffar gäller pci-e. (ska ha agp)
Jag e lite av ett radeon-fan då jag har haft mkt probs med mina nvidia. Letade först krings priset 1700-2000 men hittade lite mer intressanta produkter på detta forum 😀 . Bla x850xt. Men vill helst ha asustillverkat, men den kostar fan 3600 mot powercolors 2500 (prisuppgift webhallen). Vad fasen e d för skillnad??? Asus kort uppnår ju XFX:s GeForce 6800GS prisklass, o den e nästan lite väl hög. men om kortet e värt pengarna kan jag ge de extra slantarna, bara det passar min burk. eller om jag ska satsa på ngt annat, vad vet jag ...
Har ni ngra förslag eller invändningar???
Vill hellst ha ett tyst graffe, men om det inte finns orginal slänger jag på ngn zalmankylning, hellst ZM80D-HP + ZMOP1 om d går. Har ju dock be-quiets ljuddämpningsmattor i burken...
Tack som fan om man kunde få lite hjålp o idéer
CIAO
March 2, 2006
mjo, kanske får bli ett sådant då, får fundera lite till. slår x850xt konkurenter i samma prisklass då? ex geforce 6800gs extreme? - verkar ju dock skillja lite på frekvenserna. eller finns det ngra andra kort man bör tänka på?? för att de ska vara ATI e ju inget måste, men väljer hellre det om 2 kort med respektive kretsar e jämnlika
dessutom e jag lite nyfiken, finns det håll kring processorn så det fungerar att byta till zalmans passiva kylning ? o om ngn vet hur varm den kan bli, så passiv kylning fungerar över huvud taget. aja, de e inget måste då jag endå gärna väntar ut garantitiden lite
over and out
2 Guest(s)