December 22, 2000
Tjena Grabbar!
Nu var de dags att fråga efter lite hjälp här 😀
De är så här att det ar snart dags att införskaffa sig ett nytt grafikkort. Jag är ingen miljonär, men lever ju inte direkt på gatan...Men har några bra Grafikkort som ni kan rekomendera inom ett rimligt pris?
:rull:
December 19, 2000
Geforce 2 MX är de som är mest prisvärda nu, väldigt bra prestanda till ett mycket lågt pris, läs gärna vår recension av ett MX kort här på sidan
" TARGET="_blank">Klicka här
February 10, 2001
jag tycker att du ska satsa på ett Geforce 2 gts 32.mb ! Kostar typ 2200 kr nu !
Om du ska köpa ett sånt så köp 32mg och inte 64mb .. ingen skillnad mellan dem, förutom i 1600 upplösning! hehe
http://www.datorbutiken.com
gärna Asus!
December 19, 2000
Eyyy..babybro
Som jag sag tidigare tycker du ska köpa ett MX kort..de räcker mer än väl.
Men vill du absolut ha DDR minne på kortet så köp då ett CreativeMX med DDR..så skickar vi på Orben å lite sjysst minnes kylning så ska vi nog kunna suga en del prestande ur kortet..!
December 19, 2000
2001-02-17 22:06, skrev leffee:
en liten sak bara, är inte crea¨tive mx ddr låst till 64bi på nått, så det överför max 2,3bg/s, medans deras sdr kort med 128bit överför max 2,7gb?
eller har jag fel?
Stämmer bra det..Creative´s MX DDR kort körs i 64bitar men så går det ju "dubbelt" så snabbt..gemfört med ett SDR kort som körs i 128bitar men där överförings hastigheten e hälften av DDR:en.
Å min personliga åsikt där e att om man tar ett sådant MX DDR kort å klockar det så kan man suga ut lite mer prestand än MX SDR korten...å enligt dem recensioner jag läst så ska DDR korten var lite mer "klock vänliga"..!
December 30, 2000
2001-02-17 22:06, skrev leffee:
en liten sak bara, är inte crea¨tive mx ddr låst till 64bi på nått, så det överför max 2,3bg/s, medans deras sdr kort med 128bit överför max 2,7gb?
eller har jag fel?
du har rätt... kortet kommer underklockat.. 143MHz och inte 166MHz som det borde ha...
3 Guest(s)