Köp inte GF2 MX kort med DDR, dessa är slöare än dom med SDR eftersom DDR inte är dubbelt så snabbt som SDR i praktiken...läs testerna av creatives ddr kort så får ni se..dessutom så går SDR korten att klocka mycket bättre än DDR korten.
Du ska som sagt var inte köpa DDR MX kort. Men DDR minnet är mycket snabbare än vad sdram minnet är. MEN Nvidia har "strypt" minnes bussen fr DDR till 64-bit från 128-bit på Geforce2 MX korten! Detta göra att kortet inte har en chans att få fram så mycket data till minnet för att det ska kunna använda DDR minnets hela hastighet! Sdram minnet därimot har 128-bit minnes buss på MX korten och där är det minnet som sätter stopp inte minnes bussen!
Sen har jag hört att DDR MX kort går att klocka en hel del på minnet men det hjälper föga när minnes bussen som sagt var bara är på 64-bit.. 🙁
Tekniknörd som gillar att träna.
Ja Kyro II verkar bli ett riktigt bra budget alternativ! Ska bli intressant att se Nvidias GeForce3 MX när det kommer ut!
Det ska komma ut om några månader tror jag.. 1-2månader efter GeForce 3 releasen eller något sånt..
Det ska använda DDR minne med 128-bit buss!
Det tar ett GeForce2 Ultra i de flesta tester!
Men de är ju kanske inte så officela.. 😀
axzell: 400MHz på minnet är inte alls standard på 400... MX 400 innebär egentligen bara att de höjt kretsens hastighet till 200..
Helt rätt 1429! Det enda som är ändrat från den vanliga MX modellen är att coren kör i 200Mhz istället för 175Mhz! Eftersom detta gör i princip ingenting för prestandan så ska man nog passa på att köpa MX korten om de börjar säljas ut för lägre priser!
Jag tror att testet på GeForce3 MX kortet jag såg var på http://www.overclocking.dk..
Men nu hittar jag det inte.. 🙁
Så jag då har man gått och spridit falska rykten i forumet då.. 😀
Skulle kanske kollat datumet när jag läste testet! "Testet" på GeForce3 MX finns här.
Ledsen killar, jag har blivit hyffsat lurad.. :grin::grin:
nej det finns inga tester på GeForce3 MX.. 🙁
Köp ett vanligt GeForce2 MX! De kommer antagligen säljas ut för en liten slant när GeForce2 MX 400 korten kommer! Eftersom det nästan inte är någan skillnad i prestanda mellan de två så är det helt klart bättre att köpa ett billigare GeForce2 MX!
March 4, 2001
2001-04-17 13:26, skrev Anton:
Köp inte GF2 MX kort med DDR, dessa är slöare än dom med SDR eftersom DDR inte är dubbelt så snabbt som SDR i praktiken...läs testerna av creatives ddr kort så får ni se..dessutom så går SDR korten att klocka mycket bättre än DDR korten.
Du ska som sagt var inte köpa DDR MX kort. Men DDR minnet är mycket snabbare än vad sdram minnet är. MEN Nvidia har "strypt" minnes bussen fr DDR till 64-bit från 128-bit på Geforce2 MX korten! Detta göra att kortet inte har en chans att få fram så mycket data till minnet för att det ska kunna använda DDR minnets hela hastighet! Sdram minnet därimot har 128-bit minnes buss på MX korten och där är det minnet som sätter stopp inte minnes bussen!
Sen har jag hört att DDR MX kort går att klocka en hel del på minnet men det hjälper föga när minnes bussen som sagt var bara är på 64-bit.. 🙁
GF2 MX DDR kort brukar gå att klocka mycket mindre än SDR kort, en kompis till mig hade ett DDR kort och han kunde bara klocka upp minnet 10MHz....
1 Guest(s)