December 28, 2001
Fick ju som bekant ett sådant som var trasigt (X1950Pro) och ska nu få ett nytt på garantin...
Vad kan jag förvänta mig i prestandaökning i tex BF2142 tro??? Mitt X800GTO fixar endast allt på medel i grafikinställningarna i detta spel och ingen AA påslagen överhuvudtaget...
Kommer man kunna maxa grafikinställningarna med det nya kortet eller??? nyfiken... 😛
March 10, 2003
1950pro är snabbare, vet inte om det är så mycket som det dubbla, men minst en tredjedel iaf.
Om du kan maxa beror mycket på övriga delar i burken. Särskilt ramminnet. Bf2 är nog bland de mest dåligt kodade spelen. Drar resurser och läcker minne till höger och vänster.
dvs. de gånger det inte krachar mitt i plytet på en.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 23, 2005
Jag kör med ett x1900gt, AMD 3500+, 1,5 Gb pc 3200 minnen och har problem i BF2 med prestandan. Det är dock ett mysterium för då jag höjde upplösningen från 1024*768 till 1600*1200 höjdes även fps:en...
Kör med allt på max men har inte orkat testa att vrida upp AA:n särskillt mycket då.. tar sån tid att optimera nya innställningar 👿 !
Har du en minnst lika bra processor och i alla fall 1,5 GB RAM kommer du kunna maxa BF2142 tror jag...
2 Guest(s)