March 10, 2003
För att avkodning skall ske på grafikortet måste filmen följa VC1 standarden.
Vilket många filmer du hittar på nätet sällan gör. Mkv är inte ett giltigt format (container), likaså med x.264.
Det måste vara H.264 eller andra MP4 format som följer standarden.
Sedan tror jag även programmet man spelar upp filen med även det måste följa
en standard om hur filerna skall spelas upp.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
May 1, 2004
Laddade hem en liten "prologue" video i .h264 som jag (tror) att UVD kan hantera (Rätta mig ifall jag har fel). Tycker fortfarande att cpu belastningen är ganska hög på 50-70%....orsaker?
Mitt system, Amd 3200+ @ 2,2 GHz, 2gig ram, nyformaterad med en äldre disk.
Tacksam för svar!
Mvh
March 14, 2001
Prova med MPC-HC istället.
De flesta x264 kodade filmer klarar grafikkortet av att avkoda, men inte alla eftersom de inte följer standardprofilerna som används av H.264 som grafikkortens avkodare är gjord för.
May 1, 2004
Snorch wrote: Prova med MPC-HC istället.
De flesta x264 kodade filmer klarar grafikkortet av att avkoda, men inte alla eftersom de inte följer standardprofilerna som används av H.264 som grafikkortens avkodare är gjord för.
Laddade hem och installerade denna spelare. Var inte imponerad i början, sen läste jag vidare och insåg att den var kapabel att göra en del.
Problemet ligger i att följa någon form av guide som visar mig vilka inställningar man bör ställa in för att få igång DXVA stödet. Har googlat lite utan resultat.
Mvh
October 17, 2004
Här kan du ladda ner den absolut senaste versionen av MPC-HC: http://www.xvidvideo.ru/compon.....d/gid,526/
Jag kör den plus ac3filter.
Matroska ska inte vara förbockad.
I Vista ska EVR köras. I WinXP ska det vara något annat. Minns inte vad.
MPC-HC har stöd för DXVA och dualcores.
Kör detta med min e6320 @ 1,8Ghz + ATI HD2400. Funkar kalas på min 50" Full-HDplasma.
1 Guest(s)