July 15, 2004
Jag har för närvarande en gammal trotjänare ett gf4ti4600 i burken idag.
Nu är det så att jag behöver uppgradera systemet iom att jag behöver köra lite CAD samt att jag gärna hade velat avnjuta ett spel på söndagskvällen. Men det som gör det svårt för mig är alla dessa förkortningar och så vidare. finns det något ställe som reder ut vad som är bra och inte bra GT XTX GTO etc. Nvidia och ATI använder samma beteckningar, innebär det då att det är samma klassificering i deras modeller?
Det kortet kommer användas till är AutoCAD, Illustrator, Photoshop, ArchiCAD och spel, (oblivion).
Jag hade gärna velat kombinera grafikkortet med ett tv-kort också men ser det som en omöjlighet, jag har inte hittat ngt som skall funka på både spel och tv, hitat ngt ati all-in-wonder men det var 9700 eller ngt sådant.
Är det någon som har ett tips på var man bör lägga sig?
Räcker det med ett kort för 1500-2000 (6800gt, x1900) eller måste man gå på ett för 3000kr?
Är det med en tv-tuner begriper jag att man får lägga sig runt 3000 men annars?
(edit sitter på ett 350w nätagg, måste jag uppgradera isf?)
Burken: amd64 3000+ s754, 1gb ram, msi k8n neo platinum 8x agp
Mycket tacksam för svar i denna djungel av beteckningar och benchmarks
=D
May 23, 2006
Här har du beteckningarna iaf:
May 2, 2006
Går du för PCI-E så har du ju den här värstingen vad gäller kombinationen av grafik- och TV kort. Du kommer att behöva ett bättre nätagg också i så fall. Men ska det uppgraderas så är det lika bra att göra det ordentligt.
May 2, 2006
Känns som jag borde få provision av ATI för de senaste dagarna. Men faktum kvarstår. Efter deras prissänkningar så är detta det klart prisvärdaste kortet i 2000 kr klassen fn.
http://www.datorbutiken.com/ho.....APCIEX19GT
Spelprestandan är bättre i detta kort än det AIW kort jag länkade till i min förra post.
February 28, 2005
alltså 380W borde räcka beroende på märke osv och vilka spänningar den kan ge, samt att du bara fixar en PCI-E adapter (om den inte har det). Min kompis kör sitt X800XT PE med ett Compaq agg på 240W, samt min kusin ett X800XT med ett FSP 250W så du borde ju klara av det....;)
April 13, 2004
traveler2004 wrote: HEHE tack för tipset men det är lite över budget, har kikat på det men tyvärr......
Siktar på ett enbart grafikkort nu
runt 2000krNågra förslag? Alla förslag mottages med tacksamhet
Det som stege99 visade är bäst idag pris prestandamässigt, så det bör du ta om du inte vill ha ett nVidiakort då vill säga, och du klarar dig på ditt 380W nätagg också 😎
April 13, 2004
Det var ett helt ok pris 😛 😎
Lycka till med kortet, och testa gärna Omegas drivrutiner ( http://www.omegadrivers.net )
Jag har kört dennes drivisar sedan 2002 och är nöjd med dem 😛
2 Guest(s)