May 8, 2001
Man kan välja vilket ljudkort man vill använda under "Sounds and Audio Devices" (finns i kontrollpanelen). Där dyker både ditt "vanliga" och ATI-kortets ljudkort upp. När man installerar ATI's drivrutiner så sätts grafikkortets ljudkort som standard, åtminstongde första gången.
Ljudkortet behöver även drivrutiner om man vill använda det eller slippa se en varning i "Device Manager", dessa finns på ATI's (AMD's) hemsida. Det kan vara så att dessa drivrutiner numera även finns på Window Update. Gissar att man kan sätta grafikkortets ljudkortet till "disabled" också för att slippa båda ovanstående problem men det har jag inte testat.
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
April 3, 2008
Även jag har installerat ett nytt AIT kort och jag har integrerat ljudkort och när det nya kortet va inlagt fungerade inte ljudet längre och jag har försökt att formatera om datorn flera ggr nu och sen läste jag nånstans att man kunde ta ett alternativ som hette "Force OnBoard Sound" inne i BIOS men jag hade inte någon sån och jag har gjort precis som ni skrivit tidigare:/. ska jag behöva köpa ett nytt ljudkort och sätta i ?. PS: hade ett nytt moderkort som låg oöppnat och det fungerar inte med det heller :/ ds
1 Guest(s)