November 23, 2005
May 2, 2006
Installerade du hela Catalyst Software Suite 6.12?
Prova då att ladda hem och installera WDM drivisarna separat (för video encoding mm). Det är filen på 3.9 MB från följande sida:
November 23, 2005
May 2, 2006
sir_thomson wrote: Nej, jag brukar vilja undvika allt onödigt på datorn... installerade bara de nödvändiga drivrutinerna för kortet.
Btw. Finns det något sätt att kolla vad det är Windows har hittat som inte är installerat, kanske det är något annat?
Då är det nästan garanterat det som är problemet. Installera drivrutinen jag länkade till i min förra post. Den tar ingen extra kraft från datorn. Det är drivrutinerna till Rage Theater chipet på ditt grafikkort som sköter videofunktionerna. Titta i Enhetshanteraren (Kontrolpanelen-System-Maskinvara) så har du med all säkerhet ett gult frågetecken under "Ljud-, Video- och Spelenheter".
November 23, 2005
May 2, 2006
sir_thomson wrote: Ok, tack nu löste det sig :)!
Kommer detta att öka min prestanda något i tex spel eller 3dMark? :s
Nej, den har inget med 3D/spel att göra utan hanterar Video-In/Video-Out (VIVO) funktionerna, samt om du ska syssla med encoding/decoding (Avivo).
Den behövs alltså för att du ska kunna utnyttja kortets alla videofunktioner och bildförbättringar. Den tar som sagt inte heller någon kraft från datorn (utan när du aktivt använder videofunktionerna så klart) eller slöar ned den.
1 Guest(s)