February 7, 2001
Jag har för tillfället ett Voodoo 3 kort, men efterssom jag tycker att grafiken inte är den snyggaste i 16 biars färg så funderar jag på att köpa ett nytt grafikkort.
Vad ska jag köpa? Är det värt att satsa på ett relativt dyrt Geforce3 kort, eller räcker det med ett billigt MX 400 kort?
Jag är inte så mycket ute efter hastigheten utan mer grafiska funktioner.
November 15, 2001
Jo.Som jag har fattat det så kan en klen processor fungera som en flaskhals för ett kraftigt grafikkort.Typ datorn klarar inte att utnyttja hela grafikkortets kraft.Så varför då slänga ut en massa onödiga pengar på ett " Bruticus " kort då datorn inte kan utnyttja det till max?Lite waste of money i min mening.
Men du har ju en potent maskin så du behöver inte bry dig om det problemet
Jag har dock ingen aning om vad du bör välja för Grafikkort.Hoppas att någon annan kan ge dig bra råd.
August 25, 2001
October 5, 2001
On 2001-11-26 19:21, nule wrote:
Jo.Som jag har fattat det så kan en klen processor fungera som en flaskhals för ett kraftigt grafikkort.Typ datorn klarar inte att utnyttja hela grafikkortets kraft.Så varför då slänga ut en massa onödiga pengar på ett " Bruticus " kort då datorn inte kan utnyttja det till max?Lite waste of money i min mening.Men du har ju en potent maskin så du behöver inte bry dig om det problemet
Jag har dock ingen aning om vad du bör välja för Grafikkort.Hoppas att någon annan kan ge dig bra råd.
Dålig CPU = Dålig prestanda så du har helt rätt...hade en gammal PII350 med Matrox...fick 450 poäng i 3DMark2001...nu med den nya så får jag 2300 i 800x600 32 bit...inget värstingkort men det får räcka tills jag hittar ett bra GF3 kort..
1 Guest(s)