December 28, 2001
Bytte mitt X800GTO mot ett Sapphire X1950PRO Agp... Installationen å allt gick smidigt men plötsligt i Windows så började det flimra och nu har jag knepiga ränder, streck å allt möjligt över bilden... Vid omstart så finns detta även med i booten...
Har trasslat med skiten i 2-3timmar nu... Har även diskuterat med min lokala datorhandlare som jag köpte mitt nätagg av... Men enligt honom skall nätaggregatet klara av att leverera till dessa kort...
Kortet är inte speciellt varmt heller...
July 21, 2006
Detta låter bekant. Du råkar väl inte ha en CRT skärm, de stora klumparna du vet?
Så här gjorde min CRT när den höll på och gav upp, så jag sket i den och köpte en TFT istället...men men...det behöver ju inte vara så i ditt fall. Vad har du för hårdvara i övrigt (processor, moderkort, minnen)?
1. Har du testat att gå in i BIOS o kolla vad du har för temp på processorn? Den borde finnas i en flik som heter "PC Health", eller nåt liknande.
2. Har du möjlighet att testa skärmen på ngn annan dator? Testa det isf.
December 28, 2001
Har en nyLCDskärm, har även testat den på tjejens dator å där funkar skärmen perfekt... Testade även hennes skärm på min dator å det ser lika jävligt ut...
Tråkigt nog så sitter hon på en dator med PciE så det blir ju svårt att testa på hennes... Ska kolla om jag kan testa kortet i dotterns dator iof, men den är ju rätt gammal... Men är det inget fel på kortet borde det ju i alla fall funka i Windows???
Felanmäler man kortet å skickar in det så tar det väl hundra år innan man får ett nytt??? Köpte det hos Ínwarehouse...
Hårdvaran är AMD64 3000+ 1024Mb ram m.m...
December 28, 2001
Testade precis att starta datorn igen... Den funkade som den skulle och uppvisade inga konstigheter i ungefär 2-3minuter sen började flimrandet igen, nu slocknade skärmen helt, No signal... Samma sak med 2 andra skärmar varav en är en CRT... Faan... :arg:
Börjar fundera på om det inte är värmerelaterat i alla fall?!?!? Kände på kortet längst in mot AGP-porten å kortet är alltså stekhett...
Hur beter sig ett kort som inte får tillräckligt mkt. kräm???
March 10, 2003
Kan vara så att det kortet du fått har en dålig monterad kylare från fabriken. Jag skulle reklamera kortet med en gång, det är bergis någon komponent som inte mår alls bra.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 28, 2001
En liten uppdatering på mina problem... Testade en sväng till idag inna jag ev. reklamerar kortet... Jag ryckte all power till alla Hårddiskar förutom systemdisken och helt plötsligt så funkade det galant i tio minuter ungefär, klarade till och med att starta BF2142 men sen så kom samma problem igen...
Kan man anta att det är nätdelen som spökar??? Ringde en lokal datorbutik och de hade ett Hiper aggregat inne i butik med beteckningen, hpu-4k530-mu/v1... Vad tror ni, ska man testa det eller???
December 28, 2001
Sådär... Har nu testat med ett Hiper 580w aggregat med exakt samma resultat... Skiten tvärnitar i spel... Nu kanske inte Hiper är världens bästa aggregat men det lär ju vara bättre än dyngan som satt där innan...
Hur som helst så verkar dessa grafikkort vara rena skiten kvalitetsmässigt, då jag under detta dygnet läst mängder med missnöjda användare, så det verkar vara fler än jag som fått defekta kort?!?!!?
Tvivlar på att det enbart är nätdelen som spökar då majoriteten av världens datoranvändare förmodligen använder skitaggregat såsom Codegen, Q-Tech m.m...
2 Guest(s)