August 3, 2004
Tjena,
Installerade ett nytt HIS x800XT PT i min dator igår och installerade sedan Catalyst 5.6
Idag, när jag satt och spelade WoW (World of Warcraft) så började grafiken bugga rätt mycket, jag stängde då av spelet. Och VPU recover startade upp för att skicka en felrapport. GPU låg på 104 C enligt ATI Tool, medans omgivning låg på 55 C.
Vad kan ha hänt här nu då?
EDIT: Märkte att fläkten inte snurrar alls. Har användt ATI Tool 0.0.24, provat att avinstallera det samt installera 0.0.22 men fläkten vägrar starta.
December 27, 2003
DeZerTe wrote: Visst, men då ryker ju garantin plus att det är ju ICEQ II kylning på detta kortet, vilket räcker för mig.
ditt fina ICEQ II gör ingen nytta om fläkten står stilla. Köp ny, eller reklamera (eller prova att avisolera ledarna och koppla in på 12V molexkontakt)
December 31, 2001
DeZerTe wrote: Visst, men då ryker ju garantin plus att det är ju ICEQ II kylning på detta kortet, vilket räcker för mig.
Det jag inte förstår med vissa personer som skriver trådar är att de vägrar lyssna på de tips som ges.
Du sa att din fläkt stod stilla jag gav dig då 2 altenativ du kan göra, det ena orkar du inte göra och det andra vill du inte göra.
Släng då kortet i soperna eller sitt där och låt det låsa sig hela tiden.
Mig gör det de samma.
August 3, 2004
Jag antar att det bara är jag som inte vill acceptera att fläkten redan är trasig. Jag hoppades på att någon skulle komma in här och skriva en 'bättre' lösning kanske, men jag får väl ge upp.
I en annan tråd så har någon haft samma problem och påstod också att ATI Tool 0.0.24 är problemet till att fläkten stannar, det är ingenting ni har hört talas om eller?
December 31, 2001
Testa att ta bort atitool och ta en titt vad temperaturen ligger på via inställningarna för kortet.
Du kan ju även ha datorn öppen så att du hör om den skulle stanna eller i alla fall kan titta om den stannar.
Låter väldigt otroligt att något program skulle stänga av det.
Annars kan du även koppla fläkten som sitter på kortet till en vanlig molex kontackt på agget så att du får spänning därifrån då går den på fullvarv hela tiden och kortet styr då inte rotationen på kortet.
August 3, 2004
Fläkten började snurra helt plötsligt nu när jag starta datorn, men efter ett tag så stannade den igen. Fick tips om at 0.0.23 av ATi Tool skulle få fläkten att snurra igen, men icke.
Trodde jag hade en molex kontakt som passa, men det hade jag inte, så jag kan inte koppla fläktkabeln till en egen strömsladd.
Fått tips om att ATI TrayTools kanske löser problemet. Inte så troligt, men jag provat det ändå..
EDIT: Sitter och läser lite på ATI Tool's forum med folk med liknande problem, ska prova lite tips därifrån också.
EDIT2: Ingenting har hjälpt, enda som återstår är att koppla fläktkabeln till en egen strömkabel, men behöver då en som passar. Ska kolla runt lite på internet om det finns någon som passar.
2 Guest(s)