September 5, 2001
sitter å funderar på att införskaffa mig ett nytt ljudkort då jag inte tycker mina högtalare gör sig rättvist med mitt nuvarande inbygda kort. Funderar på vilket kort jag skall välja och har fastnat för Creatives Audigy då min broder har ett sådant med samma högtalare som jag, det är skillnad som natt å dag.
Deras senaste kort, Creative X-FI Xtreme Music, ser ju inte dumt ut men vet inte ritkigt om jag är redo att lägga ut så mkt pengar. Min broder har ett Audigy 2.
Nu till frågan, va är det som spelar in, är det väldigt viktigt att det är THX märkt (mina högtalare http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL). För ,i stort sett, så har ju Audigy 2 allt som det nya kortet åxå har?
August 30, 2005
Finns att ladda ner som iso, t ex på driverheaven.nets forum.
Gällande THX är det inget som är ett krav. Fast alla senare Audigy samt X-Fi kort har det.
Audigy2 har inte riktigt allt som X-Fi har. Om det dessutom är den första versionen av A2 (inte ZS versionen alltså) är det i grunden ett 6.1 kort, medan X-Fi och ZS är alla 7.1. X-Fi korten har också många fler "features".
Eftersom du har ett 2.1 system spelar nu inte antalet kanaler någon roll (om du inte tänkte uppgradera inom en snar framtid), och A2 har bra ljud om du inte är en fullblods-perfektionist.
September 5, 2001
funderar på ett Audigy 4
fick detta mail från komplett när jag frågade det med drivrutiner till bulk kort:
"Det kan vara så att det ibland inte följer med drivrutiner alls med bulk och OEM. Detta ska dock inte vara några problem eftersom de finna på Creatives webbsida. Det är annars ingen skillnad på bulk och retail i hårdvara."
1 Guest(s)