September 30, 2001
Jag har en dator kopplad till tv:apparaten i vardagsrummet för att kunna se på alla slags filmer och även för videoredigering, snabbt och lätt.
Problemet var då att jag endast kunde andvända det inbyggda ljudkortet på moderkortet, och det lät skit.
Så, jag bestämde mig för att bygla bort det ljudkortet och trycka in ett "SoundBlaster Live! 1024" istället.
Allting fungerade fin fint, men det var lite väl lite powah i ljudet, så, jag kopplade in datorn till en vanlig förstärkare och kopplade sedan två vanliga standardhögtalare till förstärkaren.
Allting fungerade fin fint.
Så, jag bestämde mig för att rensa upp lite och snygga till det hela så sladdarna inte låg ivägen. Sagt och gjort.
Kopplade in sladdarna till förstärkaren igen, men, inget ljud?!
Jag kollade att sladdarna var kopplade korrekt minst 5 gånger, kollade inställningarna till ljudet, avinstallerade och installerade om ljudkortet/ljudkortsdrivrutinerna, testade nya sladdar, men inget ljud!!!
Jag är frustrerad.
Jag har prövat förstärkaren, sladdarna och högtalarna på en vanlig tv, och där får jag minsann ljud så det vrålar om det!
Jag tog mig en närmare titt i datorn, i ljudmixern vid klockan, och där upptäckte jag att ljudet var på en konstant "höjd", alltså, det verkade vara ljud, men det var det inte...
Jag tryckte in en cd-skiva, men det kom ingen ruta om att ljudet var upptaget eller så!
Kära datorfantaster. Jag vill så gärna att detta ska funka nu när jag har fått ihop det mesta, HJÄLP!
[Information Om Datorn:] Pentium Celeron 500mhz, 256mb ram, Hollywood+, Pinnacle Studio DC10plus, Soundblaster Live! 1024, Windows 98SE.
1 Guest(s)