February 8, 2004
Min dators moderkort har gått sönder behöver skaffa nya. Kortet ska kosta rund 1000-1500 kr. Jag har tittat på några som jag har klistrat in här nedan. Vilken av dem är bäst och mest prisvärda eller ni kan rekommendera mig om det finns bättre.
Gigabyte EP35-DS4 1440kr
Gigabyte EP43-DS3 1190kr
Gigabyte MAX790X-DS4 1149kr
January 12, 2007
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=361819
där har du ett moderkort som är bättre än samtliga:)
April 24, 2007
bigga l wrote: Var tror in om denna morderkort?
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=352405
.
Den där moderkortet är väldigt bra, men för det priset hade jag hellre köpt Gigabyte GA-EP45 DS4, som är bättre i mina ögon.
edit: den var för dyr, håll dig till din ASUS 🙂
February 8, 2004
Shikar: Gigabyte är säkert mycket bra kort. Men tyvärr måste jag sätta en gräns för var den få kosta. Som jag har skrivit innan ska korten få kosta Max 1500 kr. Den korten jag titta på nu har redan överstigit den summa. Jag är inte Asus fantast på något sätt. Men på grund av att jag har haft Asus kort innan och själv inte är så kunnig om dator bygget. Är det säkrare att välja kort som jag har jobbat med tidigare.
Vill ändå tacka dig för kommentaren.
Mvh
April 24, 2007
bigga l wrote: Shikar: Gigabyte är säkert mycket bra kort. Men tyvärr måste jag sätta en gräns för var den få kosta. Som jag har skrivit innan ska korten få kosta Max 1500 kr. Den korten jag titta på nu har redan överstigit den summa. Jag är inte Asus fantast på något sätt. Men på grund av att jag har haft Asus kort innan och själv inte är så kunnig om dator bygget. Är det säkrare att välja kort som jag har jobbat med tidigare.
Vill ändå tacka dig för kommentaren.
Mvh
Precis, därav min "edit"
Du är alltid välkommen att ställa frågor
MVH /
March 23, 2007
När jag köper moderkort gör jag såhär:
Hittar det nyaste Inteserien kretsas tillgängliga (4) Och överväger om jag ska exktremklocka eller inte P/X.
I detta fall inte Den sista sifftan är lite av en CF och RAM grej, jag tycker aldrig att de bantade Chipsten brukar vara prima. så skulle jag vara du P45 MOBO.
Sedan så börjar du kolla märken och jämföra priser.
February 8, 2004
Tänke höra med er om den morderkort passa i hop med min processor och minne?
ASUS P5Q-E Från Net On Net
Intel Core Duo 6300 1,8 GHZ/2M/1066/6
Corsair CM2X1024-6400 800 MHZ 1024 MB
Jag är inte hel säkert på det. Jag tror ni har mer koll på det så att jag inte köpa fel kort.
.
February 8, 2004
Hälp! jag körde fast.
Jag har installera ASUS P5Q-E moderkort i datorn. Men när jag starta upp den hitta moderkortet inte WD SATA hårdisk. Hur gör jag för att få moderkortet att hitta min HD?
Har försökt att kolla i manualen men utan resultat. Nu hoppas jag att ni som har varit med eller kan detta skulle kunna hjälpa mig ur denna situation.
Mvh
.
August 7, 2003
Konstigt, du kanske stoppat den i nån port som är konfigurerad som nån "raid-tjohejsan-variant-grunks" (som kräver driver...)
Kolla bios och fibbla lite med hur SATA-portarna är konfiggade, sätt om dem i som "lägst möjliga" eller mest kompatibla typ.
Säger den att den hittar disken när datorn startar (i bios alltså)?
February 8, 2004
Hej Laglorden.
Jag har startat en ny tråd som på rubriken stå Installationsproblem. Jag svara dig där istället.
Länken har du här:
https://www.nordichardware.se/.....highlight=
.
1 Guest(s)