March 6, 2002
Har fått tag på en gammal dator som jag lagt in win2k på. Grafikkortet är ett ATI 3D Rage LT Pro med vanlig-, lcd- och tvutgångar. Efter att ha laddat hem senaste drivrutinerna från ATI så fastnar datorn i nån "reboot loop" vid omstart, d v s den kommer aldrig igång utan just innan skrivbordet ska börja visas så blinkar blå skärm till och man hinner knappt se nåt om nåt kernel error innan den startar om. Så håller den på om man inte går in i felsäkert läge och tar tillbaka drivrutinerna som kom med windows. Är det nån som har en lösning på problemet?
April 14, 2001
On 2002-04-15 23:26, Larre wrote:
Nu är det en gammal PII som inte har stöd för fastwrites. Och även om den hade det så är det inget man brukar kunna ändra på i compaqs bios
Inte lätt att veta när aldrig nån skriver vad man har för någe
Sätt PCI latency till 0 in bios( Om det finns).
Slå av "kombinerad skrivning" i egenskaper för bildskärm/Avancerat.
March 6, 2002
Nä man får väl skylla sig själv när man är lat och inte skriver ner allt. Men om det var biosen, varför skulle den då strula beroende av drivrutin? Har för mig att jag läst nånstans om nån liknande loop men jag kommer inte ihåg var. Ett alternativ är väl att man kör på den föregående ati drivrutinen om nån vet var man kan hitta sådana, lyckades inte hitta nåt hos ati.
1 Guest(s)