May 20, 2002
Hej hopp!
Allting funkade finfint i gårkväll - jag använde datorn på samma sätt som jag allltid gör och stängde av den via startmenyn, men när jag försökte starta upp den idag så hittas det ingen kompatibel starthårddisk.
Jag har windows xp installerat på en Seagate Barracuda 200g (sata), och den har alltid funkat bra tidigare (dvs aldrig skumma ljud eller överhettad). När jag startar datorn i nuläget så går hårddisken igång, det hörs, och moderkortet verkar även hitta den (ST3200822AS), men den visas som "Third Master" eller något sånt... Det går hur som helst inte att starta datorn med den. Det är verkligen helt obegripligt eftersom den som sagt funkade felfritt i går.
Jag har självklart provat att försöka välja den som primär boot-hd, men det verkar inte göra någon skillnad. Jag har även provat att resetta bios, utan resultat.
Några idéer?
August 7, 2003
Tja... boota upp på cd Hirens bootcd eller Ultimate bootcd och kör tester därifrån eller tanka ned testprogram från Seagate på en floppy och testa, eller testa stoppa disken i en annan dator och se om du kommer åt den.
Diskar _kan_ lägga av utan förvarning, så alldeles "konstigt" är det inte.
1 Guest(s)