July 18, 2001
Jag körde sisoft sandras minnesmodul och såg där att det stod "cl3 max 133mhz, cl2 max 143mhz" eller nått sånt och det betyder väll att minnet ska klara utav 143mhz i cas2??
Jag chansade på att det gjorde det och ställde in cas2 men det stod bara 134mhz i sandra, så jag höjde minnesbussen till 143mhz. Ingen bildsignal.
Jag startar om(asus a7v mb så det ska nollställa bios när det blir fel vid booten) = ingen bildsignal.
Jag ställer in 1200mhz på mb = ingen bildsignal.
plockar ur batteriet(och stoppar tillbaka det) = ingen bildsignal.
Nollställer cmos = ingen bildsignal men det blixtrar till, lyser och luktar brännt från mb:et.. Jag blir skitskraj och stänger av datorn fortare än kvickt!
Jag rycker ur allt som kan skadas och stoppar i det andra ram minnet som jag plockade ur innan jag började "leka" och nu får jag bild!! Den ena hdd:n (8GB) är stendöd , den andra (60GB) har jag inte vågat prova än, och CDromarna (2st) cpar sej.. Den ena går inte att öppna(ricoh 20x/10x/40x) och den andra(32x läsare) hittas inte av bios..
Nu har jag den "klockade" minnesmodulen och ett gammalt grafikkort i och nu tar jag mej in i bios..
Jag var även nära att bränna upp cpu:n för fläktkontakterna har blivit brända!
Får jag ut ny hdd, cdrom och mb på garantin??
Jag har ju egentligen inte gjort något dumt för både minne och mb ska ju klara cas2(det står "apacer 256MB pc133 cl2" på minnet), och hdderna har ju ingenting att göra med ramminnet så det är ju ett mysterium i sej..
Lite mycket kanske men jag hoppas att nån ska kunna läsa igenom allt och hjälpa mej!
[ Detta Inlägg ändrades av: p3t3r den 2002-04-09 21:11 ]
September 8, 2001
On 2002-04-09 21:10, p3t3r wrote:
Jag körde sisoft sandras minnesmodul och såg där att det stod "cl3 max 133mhz, cl2 max 143mhz" eller nått sånt och det betyder väll att minnet ska klara utav 143mhz i cas2??
Va? Låter lite knasigt. Att den skulle palla 143mhz i cas2 och bara 133 i cas3? Det borde juh vara tvärtom, väl?
February 11, 2002
mm jag skulle nog iaf försöka få det på nån garanti. Skulle dock inte råda till att du berättar att grendosan var på. Om du inte hade stängt av nätagget så går det fortfarande el i moderkortet, kan du se om du har en diod som lyser enda tills nätagget e avstängt. D gör d på mina datorer. Så nu vet du iaf isåfall förklaringen varför d gick som d gick. Försök få garanti på d iaf....
March 1, 2002
M1-Headhunter.
DU hade alltså försökt klocka. Hmm om de på db ser det så får du inte ett skit för garantin. Eftersom det står klart och tydligt i manualer och vidare att OC förverkar garantin. Men du kan ju säga att det var nåt fabriksfel på mobo som gjorde att det skickade 300 watt rätt ut i enheterna. lol
July 18, 2001
Vad ska jag skriva till db då??
Typ:
"Hej!
Det hände något konstigt med datorn härom dagen när jag skulle starta den. Det började spraka och lysa från moderkortet och fläktuttagen funkar inte sen dess. Alla CD-ROMar och hårddiskar förstördes. Jag kan heller inte ändra vcoren men det kunde jag inte innan "händelsen" inträffade."
Går dom på det??
Det syns rätt så väl på mb:et att nått är snett för vissa komponenter i det övre högra hörnet är brända, smälta och allmänt förstörda..
Det är alltså säkert att jag inte får ut nått på garantin om jag skriver att jag klockade minnet?? både minnet och mb:et ska ju klara utav det..
March 1, 2002
Ne säkert att du inte får ut nåt är jag inte säker på....lol blev knepigt där. Men testa att skicka in det te dom.
Min kompis hade ett modem som var felkonstruerat så att det skickade strömmen direkt till moderkortet varpå alla komponenter förstördes. Och de gick på garantin. Men kanske är värt att dra en story för att sedan se sig bli upptäckt och får garanterar inget tebax. Men testa att säga som det är eller hör på Konsumentverket först..om vilka chanser du har att få nya grejer.
March 1, 2002
Ne säkert att du inte får ut nåt är jag inte säker på....lol blev knepigt där. Men testa att skicka in det te dom.
Min kompis hade ett modem som var felkonstruerat så att det skickade strömmen direkt till moderkortet varpå alla komponenter förstördes. Och de gick på garantin. Men kanske inte är värt att dra en story för att sedan se sig bli upptäckt och får garanterar inget tebax. Men testa att säga som det är eller hör på Konsumentverket först..om vilka chanser du har att få nya grejer.
[ Detta Inlägg ändrades av: M1-Headhunter den 2002-04-15 21:36 ]
1 Guest(s)