September 3, 2006
Eftersom det är en ren djungel därute (som i resten av datorvärlden iofs) av mp3-spelare i alla dess former, färger och funktioner så är det väldigt svårt för en vanlig "svensson" att veta vilken man ska välja.
Sökte på forumet och hittade ingen stor tråd om detta så jag tänkte göra ett försök med en officiell som kanske, om den blomstrar, kan bli klistrad så folk inte behöver skapa en ny tråd varje gång man funderar på något.
För tillfället så kör jag all min musik ifrån min SE K800i men eftersom det bara är 2GB minne på den så får man byta låtar rätt ofta för att hålla spellistan "fräsch" och det bli självklart ett ganska litet urval av låtar (speciellt eftersom jag gillar trance och techno vilket ofta brukar vara 7 min+). Prylbög som man är och samtidigt väldigt ovetande så trånar jag självklart efter en Ipod Touch 16GB och har således letat diverse tester och även kommentarer av köpare. Det verkar inte som att den lever upp till sitt höga pris riktigt men är å andra sidan ganska ensam om funktionerna just nu (touchscreen, youtube etc.). Sen har jag även kikat på en mattsvart Ipod Classic som med sina 80GB och sitt pris (billigare än 8GB Ipod Touch!) utgör även den en stark kandidat.
Varför jag låst in mig på Ipod är som sagt att jag är ovetande och eftersom "alla" har en Ipod så blir det lätt så, men ni som har Sony/Samsung/iRiver/Fan och hans moster etc. så skulle jag gärna vilja veta vad ni tycker, vilka ni äger och vilka ni tycker är bäst/coolast/sämst/hårdast osv. och det är även tanken med denna tråd, att ni kan gå in här, skriva vilka mp3-spelare ni har och kanske betygsätta dem med någon liten recension.
Så om crew och även ni bättre vetande vill hjälpa oss vanliga "svenssonar" så skulle vi uppskatta eran hjälp.
Tack på förhand, Joakim.
January 31, 2004
Iom att du nämner Ipod Touch så tänkte jag rekommendera en liknande pryl, nämligen Archos 704 160GB som har ungefär samme "features" största skillnaden vad jag märkt är att du kan spela filmerna direkt utan att konvertera till olika format, vilket måste ses som ett stort plus. Om man skall fylla den med film inför en resa.
Om ngn har erfarenhet av den så får den jätte gärna kommentera spelaren.
November 27, 2003
Meizu, iRiver och iAudio är alla klart bättre spelare ifråga om features och ljudkvalité i jämförelse med iPod. Det är om man ser det som MP3-spelare. iPod touch har ju andra funktioner med som jag inte riktigt ser hur de är nödvändiga för en MP3-spelare, men kanske häftiga ett tag.
Det är lite svårt att specificera en spelare, men du verkar ju vilja ha en med hårddisk.
iAudio Cowon A3
iRiver H10
Meizu M6
Sen har Archos en del spelare som har väldigt mycket features, men jag har ingen erfarenhet av dom.
//Andreas
September 3, 2006
Nu börjar det likna något, tack Delph1.
Efter att ha pillat på kusinens splitternya Ipod Classic 80 Gb så börjar Touchen försvinna mer och mer ur min synvinkel, varför ska man betala nästan 3 500 för 16 gb när man kan få 80 för 1 900:- ? 🙄
Sen står jag i valet och kvalet om man ska köpa mp3-spelare nu eller om jag ska vänta tills Iphonen kommer till Sverige. :-k
1 Guest(s)