December 20, 2007
Tja.. Japp, jag har ett 8800GTX med en C2D 3,0Ghz processor, 4GB RAM ( Vista 32bit )
Undrar bara om det finns något sätt på att öka prestandan på grafikkortet eller nåt, jag menar man blir ju helt slut på att spela GTA IV på lägsta settings, och crysis driver ju helt OK på high, men vill endå pressa lite till..
Ska man klocka kortet?
Vet ej hur man gör, har aldrig riktigt vågar för jag förstör bara saker och ting.
Hur klockar man?
Vad kan man göra? Dags för ett nytt kort kanske? I såfall , vilket?
Höll bara koll på Geforce 7 och 8 serien, sedan nya 9 serien har jag tappat kollen totalt.
Tacksam för svar och tips!
- Robban
April 24, 2007
Rivatuner.
Klicka på den lilla pilen (nedre pilen) och höj clocks :). Dock brukar det sällan sparas :/
edit: så!
November 1, 2006
Robbanb4p wrote: jag menar man blir ju helt slut på att spela GTA IV på lägsta settings
Angående GTA IV till PC så har jag läst att det är fruktansvärt dåligt optimerat, så ditt grafikkorts prestanda är det inget fel på i det fallet.
Anledningen är att Rockstar ville få ut spelet till PC innan julhandeln och då går det som det går.
Hört att det ska rättas till med patch inom några veckor.
March 10, 2003
För GTA4 så bör man minst ha en Quad och ett grafikort i ATi 4870 eller GTX280 klassen, med minst 1gb ram på.
Spelet är extremt krävade och tittar du på Fragzones recension av det så ser du vad dem tycker om systemkraven,
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 27, 2003
spelar ingen större roll om överklockar grafikkortet.
jag får t.ex IDENTISK prestanda i 800x600/Allt Low som jag får i 1680x1050 /Medium/High på ett 512Mb HD4850.
Rockstar hävdar att spelet är väldigt CPU bundet, men då tycker att under/överklockning samt ställa Vehicle Density på 0% eller 100% borde göra en märkbar skillnad - så är icke fallet. Min slutsats = pissdålig optimering och dåliga ursäkter
March 14, 2001
Nej, GTA San Andreas är GTA San Andreas, GTA4 (GTA IV) är GTA4.
March 14, 2001
Volvo_Perka wrote: Ok?? Då måste man ta och kolla in det, vilka system krav har det??
Kolla här, till höger.
http://en.wikipedia.org/wiki/G.....ws_version
December 27, 2003
Volvo_Perka wrote: GTA4 är inte det San Andreas?? det har ju funnits länge ute ju....
GTA:SA är varlen GTAIV eller det fjärde "fulla" GTA spelet
GTA
GTA2
GTA3
GTA Vice City
GTA San Andreas (allts femte)
GTA IV
borträäknade är GTA London, samt Vice och Liberty City Stories
December 27, 2003
Poontus wrote: i mars släpps GTA XIII hahaha
det är ju som Half-Life 2 det är ju inte andra Half-Life spelet heller precis
Cirap, vet inte om "fulla" var rätt ord, kanske början på fjärde "generationen" ?
tycker ju inte att GTA VC eller GTA SA var mindre "fulla" spel än GTA3
menade inte så, utan snarare att Vice City Stories, Liberty City stories och London var mer som extrapaket, istället för helt nya spel
1 Guest(s)