January 4, 2007
Hej Jag undrar vilken komponent jag ska byta ut för att jag känner att datan börjar bli seg i spel..typ att den har inte den smooth som jag vill.
Minnen:2x Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB(2 GB totalt)
Jag har nu följande:
Processor:AMD Athlon 4000+ 2,4 Ghz socket 939
Hårddisk: Maxtor 200 GB, S-ata 2 16 mb
Graffik: 7800 GT 450 Mhz/1 GHz , 256 MB
Moderkort: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16
Är det mitt graffikkort som gör att det känns laggit? Jag har alla nya uppdateringar på alla komponenter..alltså när jag spelar CS 1,6 flyter den helt utan problem då den kör på Directx 7-8, men när jag kör tex Battlefield 2..då börjar den kännas som en gammal volvo som hostar...Vad ska jag uppgradera?
June 6, 2006
Är det så det stannar till riktigt eller är det låg fps lagg?
För är de så de stannar till riktigt rejält snabba vänder så kan det nog kanske vara ramminnet .
Så var det förut för mej , när jag hade 512mb ram .
Men eftersom du har 2gb så borde det inte vara det tkr jag.
September 1, 2002
Håller med ovanstående talare (el Delph1). Du kan ju prova att leka runt med inställningarna men din dator är krallig nog för att köra på högsta.
Defragmentera hårddisken och sätt en fast storlek på swap-filen.
Du kan även göra följande:
Skriv regedit i kör och leta upp följande:
HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001ControlSession ManagerMemory Management
Sätt DisablePagingExecutive till 1 (Högerklicka och ändra)
Det här kan göra underverk i Battlefield 2.
August 16, 2003
om du inte har överklockat så gör det, du har mycket prestanda att hämta.
sen kan du kanske lätta till ett lika dant grafikkort och köra SLI?
edit:
sen kan en till hårddisk hjälpa till, vet inte om det löser "smoth" känslan eller ej. men om man kör Windows på en hårddisk och spel på en annan så kommer datorn gå mycket snabbare, speciellt ladd tider, men det händer att även en hårddisk som inte orkar med att leverera orsakar sånt här.
du kan ju börja med att defragmentera din nuvarande disk om du inte redan har gjort det.
January 10, 2005
Asså de beror ju lite på upplösning eller?
Kör själv med mina grejjer i sign på:
1280x1024
aa 2x
De mesta på high förutom shadows och light som körs på mid och low
Det blir endast segt när de slår ner arty, men de får man lida med 😛
Så ditt borde ju flyta tycker jag alle fall :/. Du har ju bättre rigg än mig, samma mobo dock 😀
Känns som något annat är fel, kollat temp? installerat alla drivrutiner rätt m.m?
January 10, 2005
aldabal wrote: det är battlefield som tar så extremt mycket minne så en 512 till är nog det bästa för att få upp spelprestandan. Och att det skulle vara en dålig processor är helt fel den är bra så.
Han har ju 2gb redan, 4x512 !? Hur ska han trycka in den femte? 😛
Känns som hårdvarproblem här :/
June 11, 2001
Har du defragmenterat hårddisken? Det gav 700 poäng till i 3DMark05. och då var det bara 5% fragmentering. (Resultat då jag körde 3DMark05 direkt efter installationen och testade både före och efter en total defragmentering.) Jag använde O&O defrag. Windows egna är visserligen bättre än inget, men då blir det inte bättre än +50 poäng.)
Arbetar hårddisken mycket under spelet? isf:
Kolla även att du har swapfilen på en partition som helst är placerad som första partition på en fysiskt egen hårddisk. En fast storlek på minst 4GB är att föredra. Låt systempartitionen ha en liten swapfil på 512 MB. Har du bara möjlighet att ha swapfilen på systempartitionen skall du först stänga av swapfilen och sedan defragmentera systempartitionen. Därefter skall du skapa en swapfil med en fast storlek på 8GB.
I övrigt kan jag säga att det enda som direkt är avgörande är ditt grafikkort. Det andra alternativet skulle vara om processorn har 512 kB cache istället för 1MB cache. Det påverkar dock ganska lite jämfört med grafikkortet.
November 26, 2002
har nästan likadan dator
sålt mitt 7800gt nån vecka sen
allt flöt galant hade max på allt
inget klock eller nått
testa formatera den
kolla osso att du inte har din IMAGE SETTING på HIGH QUALITY den ska va på high performance
denna inställning på egenskaper för skärm/grafikkort inte på spelet men på windows
2 Guest(s)