July 26, 2005
Tjoo.
Är på klockarhumör och dvs, klocka tills skiten dör i princip.
Är nu på jakt efter ett bra program o klocka graffekortet med, o jag vill väldigt gärna höja volten på det.
Hittar tyvärr inget program som gör det, och eftersom jag alltid har haft ATI kort innan så är jag inte speciellt insatt i detta.
Men ngn som kan ge mig lite tips på program som man kan använda helt enkelt ?
February 19, 2006
Behövs:
Nibitor 2.5a
BIOS
NVFlash v5.25
Här finns allt -> http://www.mvktech.net
Disket (MS-DOS formaterad) och disket station. Går att göra med CD men jag har ingen anning hur.
Jag använder mig av XFX 7800GTX bios som exempel.
Göra:
- Öppna Nibitor 2.5a
- Öppna BIOS man har laddat ner, eller det bios du har tagit ifrån kortet med hjälp av NVflash.
- Ändra ”Device” till ”Nvidia PCI-E 6800 Series GPU”
- Spara, ”namn.rom” och stäng av Nibitro.
- Öppna Nibitro igen och öppna den sparade bios "namn.rom".
- Ändra tillbaka ”Device” till ”Nvidia PCI-E 7800GTX”
- Gå in i ”Voltages”. Markera för ”Extend Voltage Table”.
- Ändra 3D volt till 1.5v. Och ändra 2D volt till 1,3v.
- Sen klick in ”VID Mode”. Ändra ”2 – 1,3v” till ”1 – 1,4V” och ”1 – 1,4v” till ”2 – 1,3V”. Så att under VID ska det stå 0,1,2,3.
- Spara, med med annat namn, ”namn1.rom”. Stäng Nibitro.
Klart.
Extrahera NVFlash om du nu inte har gjort det. För över till disket NVFlash och den ändrade bios ”namn1.rom”. Starta om med disketen i och man kommer in i DOS. Det dycker upp A:> skriv in ”nvflash namn1.rom”, det frågas om du vill fortsätta, tryck ”y”. Låt disken jobba och lite text kommer. Sen när A:> kommer upp igen så är det klart. Starta om datorn utan disketen.
Det är så jag gjorde fast med XFX 7800GT bios. Hoppas det hjälper
Men du kan också voltmoda genom att lödda. Men det bero på om du vill gå så långt.
1 Guest(s)