January 29, 2007
Hej!
Undrar om ni tycker det är okej att ha en 19 wide skärm? Alltså om det inte blir för litet eller så. Jag ska ha den på skrivbordet, alldeles framför skrivbordet. Man kan ju få en sån för 1500! 😀 Hade tänkt köpa en riktigt billig vanlig 17, men dom verkar ju inte vara billigare?!
Funderar på denna, slipper frakten isf.
http://www.elgiganten.se/is-bi.....EOHURZtSxX
Är det stor skillnad från skärm till skärm? Jag vill ha en skärm som framhäver färgerna bättre i spel, bilden blir så grå och tråkig med min gamla CRT skärm.. Har ett 8800GT så en bra skärm skulle sitta fint
May 8, 2001
Känns lite liten att spela på men det är ju en smaksak... Bytte preceis ut min 19" TFT mot en 22" TFT wide och den nya känns lite större MEN den är ju ungefär lika hög, bara bredare. Mkt skönt med bredden om man kodar dock, lätt att få till en bra arbetsyta med sin IDE (Eclipse i mitt fall).
Jag tror att det beror på vad du har för CRT idag. Har du en 21" tror jag du blir besviken på storleken, har du en 19" så kommer du nog att uppleva den nya som större. Mitt tips för spelande är nog att köpa en 22" men den kostar ju mer såklart. Kanske värt att vänta tills du har ytterligare några hundra att spendera. En skärm har man ju några år så det kan vara värt att lägga några kronor extra på den om man har möjlighet. Dock förstår jag att det kanske inte är så kul att vänta om man har en lite trött CRT...
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
April 24, 2007
jag kör med en 19" vanlig (ej wide) den är perfekt för mig. wide ger dige n lägre skärm med bredare.
ajg tykcer att amn sak skaffa wide vid 22" storlek.
min förra data har 15" så det var en rejäl uppdaterung 😀
19" är mykcet bra storlek. tänk på laptop anävndenarna som har 15 "oftast. 😉
January 29, 2007
January 29, 2007
http://www.datanova.se/ItemInf.....ackview+17"+TFT+LM17V;BLSHOP-1197620083986=2ienrnpv1gcu9
Ojojoj vad sägs om denna? 😀 Fast vad menas med döda pixlar? Kan det vara väldigt störande?
January 29, 2007
Nu har jag bestämt mig, tänker köpa en riktigt bra datorskärm istället för att spara till en 32 HDTV.
Ska spela Xbox360 på den och kolla en del på film, en hel del spel!
Funderar starkt på den! ska vara bland dom bästa har jag hört, och är ganska billig?
June 11, 2001
Jag har hör om den skärmen en del, dock inte sett den i verkligheten. Däremot har jag sett många datorer och tycker själv att samsung är en av dom bästa när det gäller skärmar. Titeln "Bäst i test 2007" från Datormagazin är även det en bra garanti för att du ska bli nöjd.
Har du möjlighet så testa den i en butik så att du kan se hur bra den är.
1 Guest(s)