December 1, 2006
Vad jag vill fråga är:
Kan jag koppla mina vanliga högtalare i mitt Creative Audigy-ljudkort och samtidigt ha mina trådlösa hörlurar kopplade till det integrerade ljudkortet på MB:t?
Jag har redan båda aktiverade så jag vet att det funkar utan konflikter, men bara så det inte uppstår någon konflikt emellan dem när jag använder ljudutgångarna på båda två samtidigt?
Vore trevligt om någon som vet något om det har lust att svara... Så slipper jag ge mig bak och koppla och testa och greja i onödan... 🙂
December 1, 2006
Hmm... Har nu gått igenom varende inställning som jag kan hitta, utan en bra lösning... 🙁
Har kommit så långt som att det går att använda de båda olika ljudkortens utgångar... Bara det att jag inte hittar något bättre sätt än att jag, varje gång när jag ska använda hörlurarna genom MB:ts integrerade ljudkort, måste gå in i "egenskaper för ljud och ljudenheter" och där ändra standardenhet för uppspelning av ljud. Där finns även en ruta, som var ibockad, som heter "Använd endast standardenheter". Jag bockade ur den och tänke att det då skulle fungera med alla aktiva enheter... men icke, måste fortfarande gå in och välja standardenhet om jag ska lyssna genom hörlurarna...
Skulle bli oerhört glad om någon vet eller kan komma på ett sätt som fungerar utan att jag måste in i ljudenheter och ändra... 🙂
December 1, 2006
Edvuld wrote: Varför inte bara köpa en 3,5mm splitter och koppla in både hörlurar och högtalare i samma ljudkort? Du kanske får lite lägre volym eller tappar vissa ljud i hörlurarna om det är inställt på surround dock...
Tack för tipset... Växlar nu mellan högtalarna på mitt creative-kort och hörlurarna på det inbyggda kortet, får gå in och ändra kort i ljudhanteraren vilket e lite halvtrist... Ska se om det går att programmera en snabbknapp till att växla ljudkort, går inte det så kör jag som det är... byter ju trots allt bara ett par gånger om dagen så köpa en splitter känns lite halvonödigt... 🙂
December 1, 2006
30:-??? Dom länkar till en i den här tråden; https://www.nordichardware.se/.....56351.html , och den är betydligt dyrare än så...
July 14, 2005
LenteP wrote: 30:-??? Dom länkar till en i den här tråden; https://www.nordichardware.se/.....56351.html , och den är betydligt dyrare än så...
Det där är en switch... du kan alltså välja vilken kanal som ska ge ut ljud. Det som föreslogs var en splitter alltså en liten förgrening bara. Som delar upp signalen i två så att det alltid är ljud i högtalarna eller headsetet.
Däremot så undrar jag om det går på t.ex. creatives ljudkort att ställa in så att två utgångar ger ut samma ljud. T.ex. så att man ställer in att utgången till H/V bak ger istället ut H/V Fram. Är detta möjligt? Och att man på så sätt slipper splittern och den lilla ljudförsämringen. Eller måste man helt enkelt köpa ett ljudkort som har någon form av frontpanel?
2 Guest(s)