August 28, 2001
March 18, 2001
On 2001-09-27 01:04, rockabilly65 wrote:
Det viktigaste är inte hur mycket Watt nätagget är på utan hur stabilt det är på +5 V. Detta gäller särskilt vid klockning och tillsammans med Geforce kort.
Det är ingen större fara med dagens GeForce grafikkort men det är väldigt många som har problem med +5v när de överklockar AMD Athlon processorer (Inte Intel) så det kan funka men det är inte säkert.
Tekniknörd som gillar att träna.
Många säger att de kör med det och det och deras 300W nätagg klarar det så det är inga problem. Men tycärr är det inte så enkelt.. Det är inte alla 300W nätagg som klarar av ett T-bird system även fast att de flesta gör det. Det beror alltså inte bara på Watt specifikationerna. Nu säger jag inte att HQ08:ans nätagg inte klarar det men för att vara på säkra sidan ska någon som har just det nätaggregatet testa om det funkar.
On 2001-09-28 14:05, Tratten[DEI] wrote:
Jag kör med det billigaste nättagg som finns, och det funkar fint tror jag :wide:
plus att jag har även överklockat plus brännare mm, så nog tror jag att det funkar med ett 300w agg 😛
I rest my case.. 🙁
June 8, 2001
On 2001-09-27 11:35, Anton wrote:
On 2001-09-27 01:04, rockabilly65 wrote:
Det viktigaste är inte hur mycket Watt nätagget är på utan hur stabilt det är på +5 V. Detta gäller särskilt vid klockning och tillsammans med Geforce kort.Det är ingen större fara med dagens GeForce grafikkort men det är väldigt många som har problem med +5v när de överklockar AMD Athlon processorer (Inte Intel) så det kan funka men det är inte säkert.
en fråga om det där med 5volt, ska den va på 5 volt exakt eller mer eller mindre ??
1 Guest(s)