August 16, 2003
du kanske kör med Ultra kvalite och sånnt. det finns ju olika inställningar.
tredjeparts tillverkare som har modifierat frivrutinerna har ju oftast gjort det fär att få bättre prestanda eller bättre kvalite.
själv så är jag riktit nöjd med drivrutinerna och tillhörande inställnignar
March 11, 2004
Rätt onödigt att skriva att Omegas drivers suger, när det uppenbarligen
beror på dig själv och dina inställningar eller rester från tidigare
installationer. Och att du tydligen använder ATI tool!
Quote från Omegas site: I don't recommend the use of ANY external tweakers with my drivers (like Rage3D Tweaker or ATITool),
as they override my special settings and will make my work useless
September 12, 2005
December 31, 2001
Ihmrat wrote: [quote=Death On Wings]Varför köra omega över huvud taget då du kanske får 1-2 fps ökning i något spel men det enda jag upplevt är instabilitet i en del av spelen.
Är inte valfriheten underbar?
Idioti verkar dock inte vara en valfri egenskap hoss folk.
September 12, 2005
Death On Wings wrote: [quote=Ihmrat][quote=Death On Wings]Varför köra omega över huvud taget då du kanske får 1-2 fps ökning i något spel men det enda jag upplevt är instabilitet i en del av spelen.
... stavfel också. Bara för att omega funkar dåligt för dig så innebär det inte att det funkar dåligt för andra ^^
December 31, 2001
Ihmrat wrote: [quote=Death On Wings][quote=Ihmrat][quote=Death On Wings]Varför köra omega över huvud taget då du kanske får 1-2 fps ökning i något spel men det enda jag upplevt är instabilitet i en del av spelen.
... stavfel också. Bara för att omega funkar dåligt för dig så innebär det inte att det funkar dåligt för andra ^^
Men det fungerar inte felfritt för trådskaparen, fast antagligen har han missat inställningar.
Upplever man inga problem med catalyst så finns det ingen orsak i världen att köra omega.
September 12, 2005
Death On Wings wrote: [quote=Ihmrat][quote=Death On Wings][quote=Ihmrat][quote=Death On Wings]Varför köra omega över huvud taget då du kanske får 1-2 fps ökning i något spel men det enda jag upplevt är instabilitet i en del av spelen.
Men det fungerar inte felfritt för trådskaparen, fast antagligen har han missat inställningar.
Upplever man inga problem med catalyst så finns det ingen orsak i världen att köra omega.
Jag resonerar annorlunda... catalyst är de stabila "moderdrivisarna", medan omega är en optimisering av dem. Jag har hellre ett stabilt kort en några extra fps, det kan jag inte annat än hålla med dig om. Men jag förstår de fps-kåta människor som kör med Omega 🙂
December 31, 2001
Ihmrat wrote: [quote=Death On Wings][quote=Ihmrat][quote=Death On Wings][quote=Ihmrat][quote=Death On Wings]Varför köra omega över huvud taget då du kanske får 1-2 fps ökning i något spel men det enda jag upplevt är instabilitet i en del av spelen.
Jag resonerar annorlunda... catalyst är de stabila "moderdrivisarna", medan omega är en optimisering av dem. Jag har hellre ett stabilt kort en några extra fps, det kan jag inte annat än hålla med dig om. Men jag förstår de fps-kåta människor som kör med Omega 🙂
De personer som sattsar på 3d marks och tävlar i det kan jag förstår, men folk som tror att de får högre fps i spel är ju bara överoptimister, då prestandan man får är minimal och ibland ingen alls.
2 Guest(s)