January 20, 2006
Har stora bekymmer..
Byggt ihop min första dator, och efter att kraschat 1 ide disk o en disk station står jag nu med en Sata disk och försöker installera win xp user edition 3.0!
Moderkortet är ett Abit AX8. Det hittar min Hårddisk, SATA disken. Dock när jag trycker F6 och lägger in drivisar, (som ja hittat på viaarena.com) så verkar allt funka prima. Dock när jag valt att formatera disken och windows install kommer igång Händer PROBLEMET (.
Cannot copy viaraid.sys, viaraid.inf, viaraid.cas. Jag har testat att lägga in alla möjliga drivisar på diskett men inget funkar!! och när jag escapar filerna och endå installerar windows får jag bluescreen när jag startat upp win.
Jättebekymmer! Snälla någon som varit med om samma problem?? Jag vill ju bara ha igång min dator innan helgen nu när de endå kommer in snöoväder o allt =/;
tack å¨förhand om någon vet något om detta blir jag evigt tacksam /fritte
October 24, 2003
Har haft precis samma problem med med ett KV8-Pro och S754-prolle.
Efter två misslyckade försök fungerade det den tredje, utan att jag visste varför det fungerade denna gång. Så jag har egentligen ingen hjälp att komma med.
Om någon vet vad felet är kanske jag kan ha nytta av det någon annan gång!
Lycka till med detta skumma problem.
//Johan
January 20, 2006
Tack... Jo, jag stör mig för det känns som att detta måste vara något Ex. MAXTOR, eller VIA för den delen skulle kunna åtgärda!
Nu har jag oxå flashat om bios i förhoppning av att det skulle hjälpa, Men icke!
Här är en liten post om samma problem för en annan kille, han hittade tillslut lösningen, efter att testat allt han kunnat!
http://forums.viaarena.com/mes.....erthread=y
Han fick slipstreama en XP skiva o lägga in lite textrader, men fan att ja ska behöva det har för den delen ingen dator igång me brännare, o inget windows i ISO, får väl bara ha tålamod och hoppas att ja får igång dator jäveln nästa gång...
Fast de blir ingen "nästa gång".. Lär ju lätt köpa en komplett dator efter att kommit fram till att det bara jävlas hela tiden!!!
:/ /fritte..
1 Guest(s)