June 28, 2001
Nja... så farlig är den inte väl.... så länge man har dragt ut kontakten så finns det så lite ström kvar så att det smäller bara till, Kan kännas en del iof, men den var inte livfarlig(Har själv fått en rejäl kyss från min skärm )
1X Western Digital 80 GB
ATI Rage 128 Pro 150/150
10/100 Realtek
4X4X24X
[ Detta Inlägg ändrades av: Klockenstein den 2002-01-30 09:19 ]
September 15, 2001
Jag kan säga att när jag demoterade skärmar på uppsala elektronik återvinning så va det ingen farlig spänning som gav mig nån stöt.. och jag dometerade ca 10-20 skärmar om dagen.. se till bara att inga sladdar sitter i och var försiktig med glas "grejen" högst upp som har en tendens att gå sönder om man inte e försiktig.. !!!Pilla inte på den svarta gummi sulan som sitter på bildröret! Försvinner den så har du punkterat bildröret!!!
November 29, 2001
On 2002-01-30 02:55, CyberPete wrote:
Jag har en Nokia 445Xi 21"
Som jag förstår det ska det gå att ta lös den nedre plast"kåpan" på skärmen efter man slåppt 2 skruvar men den vill inte lossna... Har någon några förslag så vore jag tacksam...
Använd mitt favvo verktyg hammaren. Eller om du verkligen vill gå in för det så skaffar du dig en redig slägga.
September 8, 2001
Ha! Om jag lägger ena handen på bildskärmen (på glaset) och andra handen på ett element Som är jordat så får jag stöt. En ordentlig stöt också... Vet inte vad det skulle kunna vara. Är det kanske statisk elektricitet? Men det känns ganska starkt för att vara det... Har någon annan likadant?
October 9, 2001
illern de beror ju på att du har inte jordat din dator iofs vet jag inte varför man får stöt om de inte e jordat men så e de
testade och göra så med min dator som va jordad och jag fick ingen stöt sen testade jag på farsans dator som inte är jordad just nu och j**lar vad ont ja fick
April 1, 2001
On 2002-02-01 13:51, Illern wrote:
Ha! Om jag lägger ena handen på bildskärmen (på glaset) och andra handen på ett element Som är jordat så får jag stöt. En ordentlig stöt också... Vet inte vad det skulle kunna vara. Är det kanske statisk elektricitet? Men det känns ganska starkt för att vara det... Har någon annan likadant?
Jo, jag har vart med om det också. Jag tycker stötar och sånt är rätt obehagligt. Det var en dator som stod på en labbänk, om man rörde vid glaset på skärmen och en metall yta på labbaggregaten så kändes det en del.
1 Guest(s)