September 13, 2002
senamoss
tänkte att nu e de fan dags å uppdatera burken lite lagom
läste lite om att opteron 146 skulle vara ett bra prisvärt alternativ, och att de va ganska bra att clocka lite..
sååå nu hittade jag 2 prylar som jag hade tänkt införskaffa med en begränsad budget
http://www.datorhandel.com/se/.....SA146BNBOX
och ha den sittande på ett
http://www.datorhandel.com/se/.....DUAL-SATA2
nån som har nåra bra/dåligt funderingar över dedär eller verkar de helt okej val?
de e ju förekomsten av påde PCIe å AGP på de moderkortet som e lockande..
March 5, 2005
Jag har lite svårt för SIS och Uli chipset. Har haft gott om strul med dom förr. Observera, har INTE kört nån nyare version av deras chipset, jag talar om minst 2 år tillbaka i tiden men som sagt har haft strul med dom och deras skeva drivrutiner så nu håller jag mig borta från allt som har deras namn på.
September 13, 2002
Mean Machine wrote: Det moderkortet sparkar röv. Dock inte riktigt förrän du smällt in OC-bios då det som medföljer är spärrat till 274MHz på HTT'n. Har för övrigt sett de korten gå till 400HTT, vilket är max.
Processorn är jäkligt grym. Behöver nog inte säga något mer.
jo, de va ju på nh nyheterna jag såg kortet 😀
å för 650 spänn så e de ju inte så mkt å bråka över :bgrin:
October 28, 2004
Jag är inne på exakt samma spår och skall köpa moderkortet imorgon. Det jag funderar lite på är processorn. Jag har också hört/läst att processorn skall vara bra att klocka. Det jag funderar lite över är hur den står sig mot de vanliga A64 processorerna som tex 3200+.
Jag menar det är ju ingen idé att klocka som fan om processorn ändå inte gör någon större nytta under klockcyklerna..... Är det någon som har en länk där man kan se hur den presterar i spel? Gärna där den jämförs med någon A64 typ 3200+. Dualcore bryr jag mig inte om för det är för dyrt än så länge.
Tack!
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
September 13, 2002
Mean Machine wrote: [quote=heimdal]h*****e!! .. 146orna va ju sluuuut!!!!
*Host* Komplett.se. Enda stället som har. Hade 47 stycken kvar så sent som runt midnatt, då jag sist kollade, så det borde finnas några kvar åtminstone. 😉
javet.. men de har ju inte moderkortet jag vill ha ..
så då måste ja betala dubbel frakt.. fast iofs.. ja beställde ju moderkortet igår så...
de e bara å handla ..
EDIT: nu har de bara 36 kvar .. de går åt som glidmedel i en porrstudio
January 8, 2003
jarlen wrote: Vilken processor är mest bang for the buck av Opteron 144 (Venus) och 3200+ (ej Venice)? Vill hamna runt 1500kr för prolle och har tänkt att klocka (dock bara på luft).
Den billigare har exakt samma kärna som den dyrare så vilken tar man? Sen har den ju dubbelt så stor L2 cache så den gör mer jobb än de "vanliga" A64 orna när man klockar den.
April 25, 2005
kicking_kangaroo wrote: Bara en liten dum fråga kanske men, vad är bäst utan överklockning? En Opteron 146 eller en Athlon 64 3500+ oklockat? Det är väl knappast värt att byta till en 146 ist för 3500+? Går det att köra Opteron på mitt moderkort?
Ja, det går. Men jag skulle inte betalat pengar för en opteron om jag hade en 3500+ och inte skulle klocka.
January 8, 2003
Nyrostad wrote: Men du/ni tror/vet alltså att A8N-E Stödjer Opteron direkt? Jag är lite på väg att köpa ett sådant MoBo till min Opty 146 nämligen..
Ja det är klart det stödjer den sålänge båda har samma socket. Kan vara att den inte hittar processornamnet först om det är ett gammalt bios först bara. Det fixar man snabbt med nyaste biosen så det är inga problem.
2 Guest(s)