May 28, 2002
Hmmm.. Det där med att brännaren kan gå sönder är jag skeptisk till.. Jag menar det värsta som kan hända är väl att mjukvaran hänger sig o du får installera om den. Kanske även Firmware men att brännaren ska börja bränna i chassiet eller nått liknande verkar ju föga troligt.
April 1, 2001
Att överbänna så mycket att brännaren går sönder är nog väldigt svårt 😀 Då får man allt ta i bra mkt..
Ska man bränna mycket på en CD, typ över 720-730MB på data cd alltså så är det bäst att köpa 90 eller 99 min skivor och att ha en bra brännare så bör det inte vara några större problem.
Det lär inte gå att få in 1GB på en 99 min skiva ens. När man bränner på 90-99 min skivor, så är det ju också överbränning, fast skivorna är tillräckligt bra för att man ska kunna bränna så mycket.
Sen så när man överbränner så kan man glömma allt vad öppna sessioner heter och sånt. Sen är disc-at-once (DAO) att föredra. I t ex Nero Burning Rom kan man välja "enable overburn" och sånt, det är ju rätt käckt 🙂
PS: Det är stor skilnad att bränna SVCD/Data/Audio och sånt. Så några 834MB är det egentligen inte man bränner när det gäller SVCD. Skivorna är ju specade för data/audio.
2 Guest(s)