November 14, 2002
Jag har en del problem med mitt grafikort (radeon X800XT).
Problemen uppstår efter cirka 10 minuters spelande, grafiken blir konstig, som blinkade streck över hela skärmen och efter en stund hänger sig datorn. Ibland går även monitorn in i stand-by läge som om att den inte får någon signal från kortet och datorn måste resettas. Även LED'sen på kortet slutar lysa.
Har ni några teorier?
/Jocke
November 14, 2002
Tack för svaret. Ati Tool rapporterar en GPU Temp på 67° och Temperature of Temp. Chip 105° vid spel. Verkar väldigt högt i mina ögon men jag är inte säker på vad som är normalt.
Hur kan jag lösa detta problem.. kan en sån här hjälpa?
/jocke
November 14, 2002
Aj då, fläkten snurrade visst inte. Det blir att inhandla ny.
Efter att ha kollat på kylning på nätet har jag blivit lite förbryllad. På webhallen.com t.ex står det på både Arctic Cooling's och Zalmans kylare att
dom Inte passar till ASUS kort, och självklart är det ett sånt jag har - ASUS Radeon X800 XT. Så min fråga är nu vilken kylare jag ska köpa? 😕
November 14, 2002
Jag antar att du med den länken försöker säga att Den passar?
Om du klickar på Compability på den sidan så står det
We use ATIs respectively NVIDIAs standard power plugs. Asus is unfortunately not following ATIs/NVIDIAs solutions and therefore our plug doesn't fit.
Som jag förstår det kommer det alltså inte att fungera till mitt kort... eller har jag fel får ni mer än gärna rätta mig? Eller går det att lösa så att det fungerar och i så fall hur?
August 15, 2004
Du får ursäkta men jag tycker att du ska köpa Arctic Cooling-kylaren. Det är ju bara två kablar (tre om det är en RPM-mätare på fläkten, men om det nu är en standardkontakt som t.ex. nVidia använder så har den _inte_ en kabel för RPM-mätare) som du behöver ta ut ur en kontakt och in i en annan.
1 Guest(s)