December 27, 2003
mycket? ja. för mycket? inte för ett grafikkort. Om du
ändå vill ha nytt, prova arctic coolings http://www.arctic-cooling.com/.....php?idx=91
September 1, 2005
Men jag spelade ett fps spel så krachade det hela tiden, så satte jag igång systool som visar tempen i trayen. Så fort det krachade igen så såg jag att GPU tempen låg på 81 grader, så trodde jag att spelet krachade för att grafikkortet blev för varmt men då vet jag inte vad det beror på. :S
December 16, 2003
"Måste jag köpa ny grafikkylning eller har ni andra tips?"
Inte om du inte överklockar. Du tror väl inte att
tillverkare säljer saker som inte är testade och
inte fungerar? 80C är en barnlek med tanke på
att athlon 1400 var specad för max 110C.
"Om det då e lungt så förklarar inte det varför mitt spel krachar"
Näpp.. det gör det inte. Kan vara vad som helst eg.
Om du bytt (typ grafikkort) så kan resten av systemet inte tycka om det, eller nåt annat som pajat.
February 17, 2004
Ang. grafikkylning så varierar de helt klart i kvalitet mellan märken. Har ett Asus och orginalkylningen till den var allt annat än bra :-?. Det kan vara värt att byta kylning då det bara kostar ca 200kr, när du ändå har ett bra kort. Det är inte svårt att byta heller. Zalman gör schyssta grejor.
lacariuz wrote:
Nån som vet nåt program där man kan ha koll på grafikkortets temp ??typ som Dtemp på hårddiskar ??
Du har ju Rivatuner, men litar inte riktigt på det. Enligt Rivatuner snurrar inte min VGAfläkt (0 Rpm), men det gör den visst det :P. Vet inte om man kan lita på tempen som visas där.
/Dani
2 Guest(s)