December 2, 2007
Prövade idag på spelet Metro 2033 som på högsta är väldigt krävande. Tänkte då sätta mig och överklocka lite för att se om de blev någon skillnad.
Använder MSI Afterburner. När jag satt värderna (vilka som helst) och trycker på apply så blir det svarta sträck som går uppåt längs den andra skärmen när det blir rörelse på min huvudskärm. Går jag tillbaka till original värderna så slutar det. Korten är ändå stabila både i spel och under stresstest osv.
Det är inga som helst problem vid användning av bara en skärm.
Någon som vet vad som kan orsaka detta?
December 27, 2003
jag hade ett snarlikt problem med att överklocka mitt HD4850. med TV inkopplad gick det inte alls, men med TV bortkopplad var det inga problem.
om jag höjde spänningen till grafikkärnan gick det att överklocka även med TV. så det kan hända att kärnan i ditt kort inte har tillräckligt med spänning för att driva två skärmar samtidigt som det är överklockat
December 2, 2007
Har prövat med 1.35V (max) Men det vill sig inte ändå. Prövat på både mem 1250-1300 core 900-950
1200 och 850 original
1.162V normal.
Men jag kan väll lika gärna stänga av den ena skärmen när jag ska spela just det spelet. Krävs ju inte så mycket energi att ändra precis. Vore dock kul att få de att fungera.
1 Guest(s)