September 9, 2002
Hallå
Allt var frid och fröjd med min data ända tills en dag då jag startade om den. Det enda som kom upp när den slogs på var texten "Override"
Detta hände 1 gång och efter det när jag försökte starta var skärmen bara svart. Allting snurrade och lös på och i datorn men skärmen förblev svart. Jag provade självklart att byta skärm men detta hjälpte icke.
Jag drog slutsatsen att moderkortet sjungit sin sista vals och beslöt mig för att bygga ihop en ny data, detta var iofs på tiden men det tråkiga var att moderkortet var så gott som nytt. (kvittot självklart borta)
Moderkortet var ett Asus A7A 266 inhandlat i maj. Processorn en AMD Duron 750.
Är det ngn som har ett annat förslag på vad som kan ha hänt, eller har sett det här förut?
September 9, 2002
Det lustiga var/är ju att jag använder samma grafik kort nu och det rullar perfekt. Jag prövade även att ta isär hela datan och sätta ihop den igen.
Ett par ggr fick jag upp första bilden dvs vad man har för grafikkort men sedan stannade det där och inget mer hände. Kom aldrig till att ladda BIOS så att säga....funderar på att bygga ihop en till data av de gamla delarna men måste på ngt sätt veta vad som var fel på den gamla....
1 Guest(s)