August 28, 2001
Hej jag har ordentliga problem. Ska skriva om en kort version om historian om mitt problem.
Jag bytte ut min fläkten på mitt grafikkort (gainward 6800LE) till en AC NV5. I samma veva så hände det nått märkligt, det vägrade starta oavsett vad jag gjorde. Bytte tillbaka till orginalfläkt och provade om. Det ända mitt moderkort säger är VGA test failure genom högtalarna. Jag trodde kortet var dött. Ikväll lånade jag en dator av en polare som jag pluggade in mitt kort som jag trodde var pajj, men ikket! Den startade upp och visade bild direkt, alltså är det kanske moderkortet som inte fungerar som det ska. Men vad kan ha hänt? Har kört in ett annat kort å då fungerar moderkortet utmärkt.
Nu till mitt andra konstiga problem.. innan jag visste ordet så beställde jag ett nytt grafikkort som p.g.a att jag trodde stensäkert att mitt grafikkort var trasigt så det vart ett XFX 6800XT. Glad som jag var pulade jag in det och det visade upp sig som ett 6800 ULTRA kort och allt var upplåst även efter jag hade tagit bort alla gamla drivrutiner och vga relaterade program. Inte ett spel/benchmark fungerade (enormt mycket artifacs). Jag provade låsa igen!! dem pipeline:s som inte ska vara upplåsta men inget resultat fungerade. Provade oxå trycka in det i polarens dator, fungerade inte där heller, det går inte ens installera nvidia drivers för då säger programet att nvidia hittar inget hårdvara som stöder...
Så summan av detta skit strul:
Mitt gamla kort: Gainward 6800LE fungerar i polarens dator men inte i min
Mitt nya kort: XFX 6800XT fungerar inte i min å polarens dator
Mitt moderkort: Fungerar med ett ATI 9600pro (lånat) men inte med mitt gamla Gainward men den ger bild iaf med mitt nya (XFX) likadant kort som mitt gamla.
Snälla är det någon som kan ge mig klarhet i vad f*n som är problemet? Jag har fått massor med gråa hår och snart så dör något/någon i min närvaro! Den som listar ut detta bjuder jag på mcdonalds :bgrin:
Tack på förhand ni som orkade läsa detta /Tratt :banghead:
March 11, 2003
Gainwards 6800LE-kort lider av detta problem. Bara att skicka på RMA. Beskriv problemet, och säg att det har fungerat tidigare. Jag har haft ett som har betett sig precis sådär.
XFX-kortet är troligtvis felflashat från fabriken. Skicka tillbaka det och säg att det inte fungerar i 3D-applikationer.
Moderkortet är nog OK.
August 28, 2001
denstore jag tror oxå på den riktningen på slutsatsen, nu fick du mig lite lugnare. Men konstigt är det ändå att Gainward kortet fungerar i den ena datorn? XFX kortet är det helt fel på det hajjade jag direkt, men hur funkar det med RMA på Gainward kortet som är nästan ett år gammalt och vad är det? Skiroy jag funderar starkt på ATI nu 🙄
1 Guest(s)