June 14, 2002
KungMidas wrote: du therecka, det verkar som om du förlorade den här diskussionen. sammanfattning: ditt P4-system hade varit mkt dyrare om det hade haft lika mycket ram. en ok kylning, inte allt för högljudd, kan man hitta från 175:- och uppåt, anser inte jag är så farligt, och att de fått marknadsandelar gör förstås inte deras produkt ett piss bättre.
och ska man jämföra prollars prestanda ska man utan några undantag kolla hur mycket prestanda man får per krona, inte mhz per krona!
jag skrev fel, det är bara 256MB och inte 512MB
prisskilnaden är gjord med 256MB och inte 512MB PC3200
Om det skulle varit så som jag skrev (med 512MB DDR) då skulle P4 systemet vara 1175kr billigare
ska ändra det med en gång.
June 22, 2002
March 29, 2001
therecka wrote: P4 bäst på överklockning- Tar tillbaka tronen 😮
Det är ju en jävla tur att man kan överklocka AMD:s och INTEL:s snabbaste processorer, för vi vet ju alla hur absolut nödvändig en rejäl överklockning är för att dagens program och spel ska kunna fungera optimalt utan problem.
Ironi 😉
June 3, 2001
MatsL76 wrote: Intel vs AMD är inte ens intressant längre....
Bara inse att båda företagen levererar bra grejer. Striden fortsätter när Intel släpper 3 ghz och AMD sin Hammer.
Det är övrig hårdvara i datorn som är intressant nuförtiden.
Tycker det bara är skoj att ge igen lite, för typ ett halvår sedan var 99% helt AMD frälsta verkar som det har vänt lite nu.. fast jag är bara glad att det finns konkurans för det gynnar ju oss prismässigt
3 Guest(s)