May 24, 2001
Plocka T-birden! Visst bjuder p4:an på en hel del ny teknik och intressanta lösningar men dessa motiverar inte valet av densamma i dagsläget. De som säger att p4:an är kraftfullare än T-birden och att den bara inte är anpassad till dagens mjukvara än må ha rätt, men so? Det är ju dagens mjukvara man använder och att investera inför framtiden när det gäller datorer är som vi alla vet både en ganska dyr och osäker aktion... //Chill!
December 23, 2000
Jo, men om sanningen ska fram så är P4:an inte riktigt så dålig o.s.v som alla säger! Givetvis är T-birden mer prisvärd, men har du råd så köp f-nemej en P4! Det lär du ha större glädje av i framtida applikationer...
Men dock med risken att du måste byta moderkort när du vill uppgradera =(
Jo det blir rätt stor kostnad om man ska ha ett nytt p4 system..
Själv ska jag nog väta och se hur Palamino beter sig..
Tekniknörd som gillar att träna.
att köpa en P4:a så blir det förmodligen ett GF3 också...och då blir man nog rätt nöjd om man har en P4:a till det..
Ja vi kan ju frågan Macci..
7701 poäng i 3Dmark2001 med en p4 och ett GeForce3..
Undra vad han kör Gf3 kortet i.. 😛
April 18, 2001
May 27, 2001
April 18, 2001
https://www.nordichardware.com.....38;forum=6
Låg på sid 2...
Spankman: Jo det blir en del AMD vs Intel trådar..
Men eftersom det kommer nya medlemmar hela tiden är det inte så lätt för dem att veta vilka trådar som har funnits..
Men det är ju bra att du letar upp dem!
May 1, 2001
Jag tycker att valet är lätt. Jag ska snart köpa ny dator oxå... o de blir en T-bird 1300 eller nåt... O jag köper den för att den är billigare än P4 + att man måste köpa dyra rambus minnen och dyrt moderkort till p4... Sen slår juh en T-bird 1000mhz en P4 1300mhz rätt lätt? eller?
Förresten... vem har råd med ett Geforce 3 nu? inte jag iaf...
January 23, 2001
2001-05-29 22:45, skrev gUrr:
Jag tycker att valet är lätt. Jag ska snart köpa ny dator oxå... o de blir en T-bird 1300 eller nåt... O jag köper den för att den är billigare än P4 + att man måste köpa dyra rambus minnen och dyrt moderkort till p4... Sen slår juh en T-bird 1000mhz en P4 1300mhz rätt lätt? eller?
Förresten... vem har råd med ett Geforce 3 nu? inte jag iaf...
Den klubbaren P4 rätt lätt, så länge det inte är SSE2-optimerat.
1 Guest(s)