May 29, 2001
vad har ghost med det här att göra? bättre att du kollar upp stopkoden som du får, ex
stop:0x000001A. Den kollar du upp på support.microsoft.com -> online knowledge base, välj sedan os och sök på stop koden, men jag skulle tippa på att felet har med din grafik/ljud drivare att göra, eller så måste du patcha spelet.
November 4, 2001
On 2001-12-16 22:28, squarepusher wrote:
vad har ghost med det här att göra? bättre att du kollar upp stopkoden som du får, ex
stop:0x000001A. Den kollar du upp på support.microsoft.com -> online knowledge base, välj sedan os och sök på stop koden, men jag skulle tippa på att felet har med din grafik/ljud drivare att göra, eller så måste du patcha spelet.
Tack för svaret. Du kanske har rätt om det där med xeon för på inte.com står det xeon inte något om p3 eller p4.
May 29, 2001
när din dator blåskärmar så kolla dom tre översta raderna (det är som som är intressanta) kolla på slutet av den tredje raden, står det något om en fil som slutar på .sys eller .dll? finns det något sådant så är det väldigt enkelt att lösa problemet, skriv ner filnamnet och starta upp din dator igen, sen söker du bara efter den filen och kollar vad den tillhör eller vilken funktion den fyller (höger klicka på den och ta egenskaper) är det en ljud/grafik drivare så är det bara att uppdatera den drivrutinen, är det en systemfil så är det lite värre, men då kan du testa att lägga på senaste service pack igen och funkar inte det så är det nog bara att installera om 2000. Skulle det vara spelet som ballar ur så kan du se om du hittar en patch, och som alltid så kan du testa att klocka ner din dator (om den är överklockad dvs). Ang det med Xeon så verkar det som om DB är helt ute å cyklar
June 11, 2001
Om Ghost gäller Norton Ghost så beror det på att programmet dumpar hårddisken och därför MÅSTE köras i dosläge.
Gäller det något annat program så vet jag inte, är det ett spel så är det förmodligen därför det inte går att köra då de flesta spel inte kan köras i W2k. Prova annars WXP som klarar dom flesta spel, även W98. klarar det mesta.
July 13, 2001
November 4, 2001
On 2001-12-17 17:09, Sebbe wrote:
Om Ghost gäller Norton Ghost så beror det på att programmet dumpar hårddisken och därför MÅSTE köras i dosläge.
Förstår inte riktigt??? Fungerar fortfarande inte. Med nya drivrutiner. Ska testa att installera hela ghost recon snart. Hur ska jag göra ifall jag vill ha in nfs 5 måste gå på nått sätt.
May 29, 2001
Om Ghost gäller Norton Ghost så beror det på att programmet dumpar hårddisken och därför MÅSTE köras i dosläge.Gäller det något annat program så vet jag inte, är det ett spel så är det förmodligen därför det inte går att köra då de flesta spel inte kan köras i W2k. Prova annars WXP som klarar dom flesta spel, även W98. klarar det mesta.
om du kollar orginal inlägget längst upp så kommer du att se att han snackar om ghost recon (ett spel) och inte norton ghost.
November 4, 2001
On 2001-12-24 16:25, squarepusher wrote:
Om Ghost gäller Norton Ghost så beror det på att programmet dumpar hårddisken och därför MÅSTE köras i dosläge.Gäller det något annat program så vet jag inte, är det ett spel så är det förmodligen därför det inte går att köra då de flesta spel inte kan köras i W2k. Prova annars WXP som klarar dom flesta spel, även W98. klarar det mesta.
om du kollar orginal inlägget längst upp så kommer du att se att han snackar om ghost recon (ett spel) och inte norton ghost.
Kanske därför jag inte hängde med, riktigt!!!
1 Guest(s)