February 12, 2006
LenteP wrote: Kikade runt lite på Everest och det ser väl helt ok ut tycker jag... Någon som har testat det och kan säga något +/-?
Kan man ha SpeedFan och Everest installerade samtidigt, eller blir det någon konflikt dem emellan?
För mej brukar det bli väldigt buggigt om jag kör Speedfan och Everest samtidigt. Annars tycker jag everest är ett väldigt bra program, finns sköna funktioner som till exempel att om du vill ha någon temperatur så visas den alltid på skrivbordet mm. MEN använd Ultimate Edition! 😛
February 12, 2006
LenteP wrote: Är det väldigt stor skillnad mellan Home och Ultimate alltså?
vad jag vet så har dom slutat "göra" Home edition, nu är det bara Corporate och Ultimate som görs, så jag hade försökt fixa Ultimate, men om du bara ska kolla temperaturerna så räcker med Home.
December 1, 2006
Har installerat Everest Ultimate nu, det verkar ju riktigt bra med många alternativ på temeraturer och annat. Måste bara försöka lösa det på nåt sätt med min HD som tydligen inte har någon sensor...
En sak jag blev väldigt fundersam på bara... Under alternativet Dator och överklockning står det så här om mitt grafikkort:
GPU klockhastighet 580 MHz (orginal: 574 MHz)
Minnes klocka 1390 MHz (orginal: 688 MHz, overclock: 102%)
Själv har jag bara klockat GPU enligt ovan, det stämmer alltså, och minneshastigheten till 692MHz, vilket ju är marginellt över original och lååångt ifrån vad Everest säger... Är det bara ett fel i Everest eller finns det någon som kan förklara vad det är frågan om annars? 😕
2 Guest(s)