March 18, 2001
Sitter med ett Innovision Tornado Geforce2 MX200 32MB tv out. Har försökt uppdatera bioset för att få det att fungera med en gammal Dell optiplex G150 (tydligen enda sättet enligt Dell forum). Har provat reference mx200 och från gfx sweden philips, chrontel och treebrook inget hjälper. Jag får bild hela tiden men det är väldiga grafikfel. Det går inte att se vad det står under uppstarten och väl inne i windows så är det färgade streck överallt. Dum som jag var så tog jag ingen backup på orginalbioset. Innovision är också det enda företaget som inte har bios för nedladdning verkar det som. Vad gör jag nu? Kortet är inte mitt så jag vill gärna få det fixat...
Mvh Stefan
April 20, 2001
Har du provat någon av dessa mx-200 biosarna. De är Nvidia Reference och ska fungera.
March 18, 2001
Jag skulle kanske förtydligat mig. Jag måste uppgradera bios från en annan dator, kortet är ej kompatibelt med Dell datorn innan en biosuppgradering. Har något med timingen vid start at göra mellan gf2 kort och Phoenix moderkort bios som siter i Dell datorn. Nu funkar det at starta Dell datorn med gf2 mx kortet men grafiken är käpprätt åt h*****e. Det finns ju bara 3 st olika märken på driv. för TV-out Chrontel, brooktree och Philips eller? Blir inte klok på detta, hjääääälp!!
1 Guest(s)