April 2, 2001
Alltås, att bara säga att jag har köpt några Pabst fläktar, ska de låta mycket?
Det är som att ringa till volvo och säga att man vill ha en reservdel, men tine vilken!
Pabst gör inte bara tysta fläktar, de gör gigantiska jättefläktar också.
Pabst är inget litet garageföretag för överklockare...
August 23, 2001
On 2001-10-04 19:17, Slass wrote:
Alltås, att bara säga att jag har köpt några Pabst fläktar, ska de låta mycket?Det är som att ringa till volvo och säga att man vill ha en reservdel, men tine vilken!
Du kan ju gisa vilken storlek det är på fläktaran.....efter som jag nu är i ett datarelaterat forum så lär det ju inte vara några gigantiska jättefläktar direkt.
April 2, 2001
nä, givetvis förstår jag att det inte är några gigantiska fläktar, jag ville bara framhäva att de tillverkar inte bara 90mm <19dB och 80mm <12dB.
Att det är en 40,60,80,92,119mm fläkt antar jag men det finns några modeller att välja på.... Alla är inte knäpptysta!
Papst säljer 80mm fläktar (DC, axial) som låter från <10 till 48dB. 48dB är ju inte så tyst precis...
Är det istället en 120mm du köpt, så finns de i varianter som låter upp till 64dB, och då käns det ju kanske lite dumt att säga att mam köpt en tyst Papst...
Så ange gärna vad du köpt för model, annars är det lite svårt...
[ Detta Inlägg ändrades av: Slass den 2001-10-04 19:55 ]
September 15, 2001
June 8, 2001
RamZeus...det är märkligt att det skulle låta mer, då jag har både och papsten är klart tystare. Ingen av fläktarna har kontakt med chassi eller något annat.
Har också en Papst 19dB, den har börjat låta väldans mycket, så jag testade med 21dB Panaflo som jag har till CPUn nu, och den låter helt klart mer än en väl fungerade Papst 19db, dessutom vibrerar den kraftigt.
Papst är nummer ett i fläktbranschen för min del och Zalman förjer efter som en god tvåa.
May 24, 2001
On 2001-10-04 17:46, Bjornsson wrote:
jag har köpt några sånna och jag tycker dom låter som några stora stygga monster inne i burken. Ska dom göra det???
Om du tycker att det låter mycker så kan du komma hem till mig och lyssna på min Black Label Delta på 46.5db, det är inte alltid så ql, har ingen fancontroler heller men det blir till att göra en snart.
May 24, 2001
On 2001-10-04 19:17, Slass wrote:
Alltås, att bara säga att jag har köpt några Pabst fläktar, ska de låta mycket?Det är som att ringa till volvo och säga att man vill ha en reservdel, men tine vilken!
Det heter PAPST, utan B!
Pabst heter idioten som driver Tom's Hardware (han är "köpt")..
March 20, 2001
Det går ju nästan lika bra att köpa en billigare fläkt & köra den på lägre spänning än att köpa en dyr Papst!
Då har man ju ett läge till att välja på om man vill att fläkten ska blåsa mer..
Papst blåser ju efter ljudnivån, precis som en "vanlig" fläkt.. Mer ljud = Mer drag, Mindre ljud (papst) = Mindre drag!
Kan inte bli mycket mer lågiskt än så här..
Möjligtvis att Papst lager är av lite bättre kvalité, så dom inte börjar leva om som ett tröskvärk efter en stunds användande som t.e.x BlueOrb säker fler Orbar med. Men jag har bara erfarenhet av BlueOrben!
Det var min åsikt i Papst dramat
1 Guest(s)