September 29, 2005
Jag har idag installerat om windows till en sats disk.
Efter att allt är färdigt sitter ska jag ändra om lite i partitionerna med hjälp av Partition Magic. Det brukar funka bra men inte denna gång.
Det jag skulle göra var att sätta ihop de två partitionerna som jag hade på min andra disk. de var på 30gb och 130gb. Allt går bra till en början med när jag kommer in i windows igen kommer det något om att alla uppgifter kanske inte har kunnat utföras.
Och mycket riktigt, nu är den stora partitionen på 130gb borta. Den finns inte i "den här datorn". Partition Magic går inte heller att starta, får upp ett felmeddelande som säger "Init failed: Error 11117."
Hur ska jag göra för att lösa det här?
September 29, 2005
September 29, 2005
November 9, 2005
September 29, 2005
Löste problemet genom att starta datorn med windows cd:n, fast jag avslutade innan installationen. Då hittades partitionen i windows igen men var tvungen formatera om filsystemet vilket resulterade i att jag förlorade 120gb musik, film etc..
Körde lite tester på disken och insåg att det var fel på disken och ska nu skicka den på rma...
November 22, 2001
introstand wrote: Löste problemet genom att starta datorn med windows cd:n, fast jag avslutade innan installationen. Då hittades partitionen i windows igen men var tvungen formatera om filsystemet vilket resulterade i att jag förlorade 120gb musik, film etc..
Körde lite tester på disken och insåg att det var fel på disken och ska nu skicka den på rma...
vad är det för disk du har som bråker? Seagate?
August 7, 2003
Sebbe wrote: Du säkerställde partitionen och defragmenterade den innan du utförde operationen, annars är det just sådana här problem som inträffar.
Kan direkt säga att dett varken beror på Partition Magic eller Windows, utan "smuts vid tangenterna".
eller som sagt att disken var trasig?
Jag tycker inte man kan skylla allt på användarfel vid såna här saker. Visst programmet SÄGER man ska ta backup på allting osv osv... men om man ska göra allt som programmet säger man ska göra är det ju ingen idè använda det, då kan man ju lika gärna backa upp allt, partitionera om själv och tanka tillbaka det på kortare tid än det tar defragmentera allt, backa upp allt, kontrollera disken efter hårdvarufel, köra programmet osv.
September 29, 2005
Mycket möjligt att jag inte gjort någonting fel och jag kan verkligen inte allt om sådana här saker. Men i nu visade det sig att disken var kass och har nu anmält ram på Maxtors hemsida.
Någon som har erfarenhet av hur lång tid det brukar ta? Jag valde "advance" ram vilket innebär att de skickar en disk för till mig mot att jag skriver in mitt kreditkort.
June 11, 2001
introstand wrote: Mycket möjligt att jag inte gjort någonting fel och jag kan verkligen inte allt om sådana här saker. Men i nu visade det sig att disken var kass och har nu anmält ram på Maxtors hemsida.
Någon som har erfarenhet av hur lång tid det brukar ta? Jag valde "advance" ram vilket innebär att de skickar en disk för till mig mot att jag skriver in mitt kreditkort.
Om dom begär att du skall uppge ditt kreditkortsnummer, kolla då att du gör det på en sida som är SSL-krypterad, minst 128 bitars och att sertifikatet för sidan tillhör tillverkaren av hårddisken. Skickar du det via e-post kan vem som helst sniffa uppgifter.
January 6, 2003
introstand wrote: Mycket möjligt att jag inte gjort någonting fel och jag kan verkligen inte allt om sådana här saker. Men i nu visade det sig att disken var kass och har nu anmält ram på Maxtors hemsida.
Jag har kört en andvanced "RMA" på en Maxtor disk den nya kom kanske några dagar en vecka senare skicka in den defekta och så var det färdigt. Dock skulle jag rekomendera dig att byta ut disken och sen sälja den till nån kompis som du inte tycker så mycket om sen köper du en ny dick från Seagate eller Hitachi och sen köper du alldrig en Maxtor disk igen. OM du inte gör det så kommer du snart att behöva skicka in den igen. Det har jag gjort tror jag skickat in en disk och fått tillbaka den 3 gånger på ett år. Maxtor är sk*it!!!!!!!!!
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
September 20, 2001
Om man skulle kolla upp RMA statistik på alla olika märken, tror jag att de skulle ha ungefär likvärdiga %satser. Jag skulle kunna ge samma uttalande om WD, och jag tror nog många skulle säga samma sak om Hitachi.
Jag skulle sammanfatta allt som har med hårddiskar med ett enkelt: "Randomness, it's a bitch"
1 Guest(s)