September 19, 2001
Har 2 st WD Hds, en 80 gigs som C:, och en 40 gig som D:, och inga partitioner på någon.
har funderat på om man ska ha ha en OS partition på ca 10gb, där man har OS och program, och en partition på C: på kanske 20gig till spel, och resten filmer m.m
och 40 gigaren i samma skick.
jag undrar om det inte blir prestanda förlust i spelen om man kör dem från en egen partition..?
June 18, 2001
On 2001-12-13 13:43, bOnO wrote:
en kanske korkad fråga, man kan inte partitionera en HD som är nästan full, utan man måste tömma den om man kör med partition magic?
Nja, partitionmagic kräver ju lite swap utrymme vilket man brukar räkna på att ha ca 10% av totala diskytan ledig.
Men ju mindre filer, ju snabbare går det!
Är den nästan full, så blir det mycket mft'ar som skall skrivas om!
July 12, 2001
Varför ska man ha flera partioner om man bara ska ha ett OS?
Personligen hatar jag att vissa partitioner är tomma medans andra är fulla.
Det är ju bra mycket mer dynamiskt med EN partition.
Varför? Ge mig _bra_ anledningar tack
Edit: Syftesfel
[ Detta Inlägg ändrades av: Danieln den 2001-12-14 01:02 ]
June 8, 2001
Mitt system; (IBM 30GB)
C: Windows XP och program (storlek 3.333MB)
D: Spel (4.6GB)
E: Musik (12.3GB)
D: Backup, Bilder, Dokument mm (8.47GB)
Partionera är effektivt, suveränt att ha delade partioner då detta ger ett städad system. Till saken hör också att det blir snabbare. Eftersom inte all världens filer ligger och skräpar på samma HD. T.ex. inga mp3, wave eller liknande som ligger blandad med windows filer = längre accesstid, och mer benägen att bli fragmenterat.
Har jag problem med Windows så är det bara att formatera C: Enda jag behöver säkerhetskopiera är Favoriter, Email och liknande från C: Allt viktigt finns ju på dom andra enheterna!
1 Guest(s)