January 6, 2003
Jag har ett Radeon 380 garfikkort och ett Asus ATI Radeon HD 3870 TOP 512MB (EAH3870 TOP/G/HTDI/512) Grafikkort och ett Asus M3A32-MVP Deluxe moderkort. Nu är det så att jag har i min dator 9 st hårddiskar men det fins bara 6 st Sata portar på i mitt moderkort. Därför måstte jag använda extra sata kort. Problemet med det är att de kort jag ahr är enbart PCI kort och det fins 2 sata portar på varje. Men eftersom grafikkortets kylning täcker upp en PCI plats så kan jag inte använda både korten och dörför inte all mina diskar.
Det jag undrar är är det möjligt att sätta mitt grafikkort i den tredje PCI-E porten istället så att båda mina PCI portar är fria? Eller blir det helt knas då? Annars måste jag fixa ett PCI-E Sata kort och det har jag inte riktigt råd med just nu.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
January 6, 2003
Salle_Dalle wrote: Det står säkerligen i din manual vilken hastighet dina olika pci-e portar stödjer. Annars är det väl bara att testa och se vad som händer om du flyttar ditt ena grafikkort?
Fick typ aldrig något svar så bestämde mig för att testa 😛
Funkar fint men behövdes ändå inte 😛 eftersom jag inte kunde instalera alla mina diskar ändå då jag inte hade någon plat att ha den i 😛
Typ har en intern fläktkontroller som täcker up en a mina 3,5" platser 😀
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
1 Guest(s)