May 6, 2001
När jag startar upp datorn så söker den efter en ny enhet som heter "PCI Multimedia Audio Device" och jag har försökt med att sätta in SoundBlaster skivan för att kolla om de ligger några filer som behövs där och jag har LiveWare 3.0 installerat. Sen kommer "PCI Multimedia Audio Device" upp i Okända enheter med gul triangel med ett utroppstecken i.
May 6, 2001
Nej, jag har inget mer än LiveWare 3.0 till ljudkortet och inte ett internt modem utan ett nätverkskort. Jag har också installerat om det flera gånger och jag har ingen joystick eller handkontroll kopplat till datorn heller.
Det går att installera drivrutinerna för "PCI Multimedia Audio Device" genom ASUS A7V KT133A installationsskivan, men då funkar inte ljudet på spel, ljudspelare, t.e.x Winamp 2.76, Windows Mediaspelare 7.1 m.m.
När jag installera drivrutinerna för PCI Multimedia Audio Device" så heter den nånting på "AC '97" typ.
Jag antar att du kör WinME eller Win2000.. Du måste isåfall ladda ner nyare version av Live Ware och driverna för att det ska funka ordentligt.. Jag har olika versioner för Win98, WinME och Win2000 till mitt Live! player 1024!
Tekniknörd som gillar att träna.
May 6, 2001
Nu har jag tagit bort "PCI Multimedia Audio Device" i okända enheter. Det jag gjorde var att gå in i BIOS (Award Medallion BIOS 6.0) och gick in i
Advanced - I/O Device Configuration - Onboard Peripheal Resource Control
och i den menyn så stod det
Onboard AC97 Modem Controller [Auto] och
Onboard AC97 Audio Controller [Auto]
, jag ändrade båda till "Disabled" i stället för "Auto", efter jag hade sparat ändringarna i BIOS och startat om datorn så försvann den i enhetshanteraren och datorn frågade heller inte efter drivrutinerna för "PCI Multimedia Audio Device"
Jag undrar om mitt moderkort Asus A7V KT133A har ett inbyggt ljudkort och modem, vad jag har hört så har den inte det, men varför är det då med i BIOS?
[ Detta inlägg ändrat av Slim_Shady 2001-06-11 14:30 ]
May 28, 2001
Jag kan rekommendera dig att läsa igenom manualen till ditt moderkort där står det mycket nyttigt. Det låter onekligen som om ditt kort har en integrerad AC97 ljudkrets, med tanke på att det finns drivrutiner för det på din asusskiva. Plocka ut ljudkortet. avinstallera drivisarna för AC97-kretsen. Avaktivera AC97 i BIOS, installera om ljudkortet igen. Hoppas det fungerar
May 6, 2001
Det jag vet är att jag inte har SouthBridge utan Northbridge och det står på Viatech's hemsida att man inte ska ha drivrutinen integrated audio om man har NorthBridge, mer info finns på http://www.viatech.com/jsp/en/.....driver.jsp.
2 Guest(s)