November 28, 2001
On 2002-01-02 17:11, [Molotov] wrote:
Som sagt, tycker Intel nissarna ska lägga ner,
Det har bevisats alltför många gånger vem som vinner om man ska ha en bra spel dator när det gäller Pris/Prestanda
Fattar du inte att det inte skulle funka!!
Då kan ju AMD höjja sina priser något enormt när det inte fins någon konkurans alls på marknaden.
Jag låvar det gör dom ¤j*ä*v*l*a*r*n*a¤
Om det kraftfulla företaget som gör dom enormt inarbetade BRA Intel Pentium processorerna försvinner.
November 21, 2001
Både Pentium och Athlon är bra i spel. Den snabbaste AthlonXP "vinner" över P4 (2GHz) med några FPS i spel men det är knappast nått man märker när man väl spelar. Jag skulle iaf valt P4... det är kvalitét och stabilitet på dom processorerna... AMD känns mer som en budgetprocessor. Jag har testat båda system och detta är vad jag tycker. Känner på mig att jag kommer få en hel del skit för mitt inlägg 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: Gnarg den 2002-01-02 19:05 ]
October 8, 2001
On 2002-01-02 17:38, daniel_xx2001 wrote:
On 2002-01-02 17:11, [Molotov] wrote:
Som sagt, tycker Intel nissarna ska lägga ner,
Det har bevisats alltför många gånger vem som vinner om man ska ha en bra spel dator när det gäller Pris/PrestandaFattar du inte att det inte skulle funka!!
Då kan ju AMD höjja sina priser något enormt när det inte fins någon konkurans alls på marknaden.Jag låvar det gör dom ¤j*ä*v*l*a*r*n*a¤
Om det kraftfulla företaget som gör dom enormt inarbetade BRA Intel Pentium processorerna försvinner.
Nej nej du förstog mig fel
jag menade inte att intel skulle ge upp å tillverka jag menade alla som tror att intel fortfrande är bäst å amd är skit 😀
November 11, 2001
June 15, 2001
Tråkigt att detta börjar bli som sweclockers som vart exakt som lunarstorm.
Och till grabben som kallade mig cp, fanns det någon speciell anledning?
Jag uttryckte min åsikt. Väx upp!
Jag kan säga att ja är mycket nöjdare med P4an därför att det känns som kvalité jag har under huven. Visst man får betala mer för P4an men i helhet är det en bättre processor.
Och till alla gamers, det finns jätte bra forum för er att disskutera på. Då detta forumet är för hårdvaru intresserade.
October 8, 2001
Man kan ju kolla in detta
http://www.gamepc.com/reviews/.....=&tp=
så får man själv skaffa sig en uppfattning om vad man vill betala för. 😀
November 21, 2001
Har kört både Athlon och P4 och jag kan säga att jag är grymt mycket nöjdare med P4:an. mitt intel system är mycket stabilare. Mycket högre kvalitét på pentium måste jag säga. AMD är dock mer än bara en processor... man kan även använda den som grill... 370 grader räcker gott och väl till en stor biff. Så jag måste ju säga att man får mer för pengarna om man köper en Athlon.
November 21, 2001
On 2002-01-04 14:42, [Molotov] wrote:
Använda som grill vad menar du?
inga som hellst värme problem.
Ok... jag undrar varför en massa folks AMD processorer brinner upp... det kanske inte är ett värmeproblem enligt dig men jag tycker att det är det. Om man läser på forum osv så ser man att folk med AMD har mycket mer problem än folk med intel... det finns en anledning till varför AMD är billigare. Det är mycket större chans att du får ett mer stabilt system om du köper intel. Men som sagt, detta är ju bara vad jag tycker, baserat på mina erfarenheter
November 28, 2001
On 2002-01-04 12:26, gorka wrote:
Tråkigt att detta börjar bli som sweclockers som vart exakt som lunarstorm.Och till grabben som kallade mig cp, fanns det någon speciell anledning?
Jag uttryckte min åsikt. Väx upp!Jag kan säga att ja är mycket nöjdare med P4an därför att det känns som kvalité jag har under huven. Visst man får betala mer för P4an men i helhet är det en bättre processor.
Och till alla gamers, det finns jätte bra forum för er att disskutera på. Då detta forumet är för hårdvaru intresserade.
Jag är helt på din sida!! Pentium är riktiga grejer.
Vist AMD slår pentium på en hel del när det gäller prestanda men i grund och botten så är pentiun bäst tycker jag.
April 30, 2001
Jag blir fan galen på er som säger att Intel är kvalite !
Hur fan mäter ni kvalite på en prolle ?
"Ja Intel är ju dubbelt så dyr som AMD då måste det ju vara bättre kvalite"
eller är det bara så att ni som inte visste att P4an är dålig inte kan erkänna nu att ni har slösat några tusen spänn helt i onödan? Dem pengarna kunde ha gått till nytt grafikkort eller fettare hd.
Och att AMD prollar brinner upp om man tappar flänsen är inte AMDs fel. Dem har gjort ett bra skydd i den som inte orsaker detta men företag som Asus, Abit, Epox med andra inte har lagt in det i deras kort än.
Kvalite? Är de det bästa ni kan koppa på ? Haha.. jag kan ge er en lång lista på varför ni ska välja AMD över Intel om ni vill.
[ Detta Inlägg ändrades av: Liquide den 2002-01-05 02:28 ]
1 Guest(s)