October 29, 2001
Om man går till baka till frågan på den här tråden:
RUBRIK:
Pentium 4 2,2GHz
On 2001-12-31 00:41, simonize wrote:
Tror ni att Athlon XP 1900+ slår den?
Så blir svaret 1000% Nej, eftersom AMD´s "problem" e juh att 70% av marknaden inte kollar på prestandan utan på GHz:en.
(En AMD XP 1900+ kör på 1.6GHz).
Så bestämde sig AMD för att jämföra deras CPU gentemot Intel å döpa om dom så att kunderna inte skulla stirra sig blinda på GHz:en.
En AMD XP 1900+ ska vara (och är) prestandamässigt jämn med Intel P4 1,9GHz (1900MHz).
På dom grunderna kan inte en AMD XP 1900+ ha någon chans gentemot en Intel 2.2 GHz:arn. Då skulle Man behöva jämnföra en AMD XP 2200+...
/Dazzin
[ Detta Inlägg ändrades av: dazzin den 2002-01-13 18:32 ]
October 8, 2001
dazzin så är det tänkt kanske men markeringen 1900+ står officielt för vad den gammla athlon skulle behöva gå i för att matcha XP'n.
Och det behövs ingen AMD XP 2200+ föratt matcha en P4 2.2ghz.
en 1900+ går rätt jämnt med P4 2.2ghz.
Vinner och tom då tex det gäller spel prestanda.
January 8, 2002
så sant så sant...om jag inte missminner mig så har både o det ena testet visat att en 1800+ kan spöa p4 2Ghz,...vet dock inte med 2.2Ghz. Jag kan säga såhär...hade intel varit snabbast så hade jag solklart valt deras processor och deras teknologi, men nu är det helt enkelt så att AMD har snabbast processorer till just det vanliga användare gör. Värmeutveckling o sånt hör inte till frågan, bränner man sin cpu pga dålig installation så ok...try again...
May 14, 2001
Hehe, Intel 2,2 vs XP 2000+ , de testet va ju på tomshardware, intel van ju helt klart, men pga priset så är nog XP ett "bättre" köp, det har blivit ett ganska onödigt prestanda krig de senaste åren. tror ingen vanlig datanörd skulle märka om dom satt på en p3 1.0 eller p4 2,2 i spel eller windows, det e ju mest för showoff, man ska ha mer än va kompisen har. jag ska snart köpa ny dator och jag vet inte om jag ska köpa en AMD eller INTEL, tror det kommer bli en INTEL p4 2,2 för då kan jag uppgradera senare till en ny propp utan att köpa nytt moderkort mm.
December 22, 2000
Vad alla snackar kvalitet hit å dit..
Min AMD hänger sig mkt sällan (aldrig?) och då kör jag win98.
Jag är helt opartisk och kan mkt väl tänka mej att köpa vilken CPU som helst, köper det som verkar bäst vid uppgraderingstider. Priset är ju förstås viktigt också.
Stabiliteten hänger väl mer på vad man har för mobo skulle jag tro.
Vare sig man köper P4 eller XP så ska man vara nöjd eftersom ingen av prollarna är "dåliga".
Annat var det när bl.a Amd K5-K6 & cyrix härjade på marknaden. Då var ju intel det enda alternativet ur prestandasynpunkt.
Sluta med pajkastningen..
(Påminner lite om Nintendo vs Sega på 80-90talet)
January 21, 2002
Värmeutveckling? Vad spelar det för roll? Bara systemet är stabilt.
Och du nissen som pratade om "företagssegmentet". Kan det inte vara så att Intel betalar Dell och de andra att använda Intel? Och värmen är inget problem alls i företagssegmentet eftersom INGET seriöst företag överklockar sina datorer. Du förstår, för företag spelar priset mycket mindre roll än för privatkonsumenter.
Apropå Dell så gör dom de sämsta bärbara datorerna som finns. På mitt jobb har alla en varsin Dell laptop och den stackars servicesnubben är där minst en gång i veckan. Det är grymt mycket problem med dom. Så snacka inte om kvalitet och Dell i samma sammanhang, tack...
2 Guest(s)