September 12, 2001
On 2001-09-24 19:14, Kingen wrote:
Kolla på filmen där dom testar olika cpus utan kylning (tomshardware) tycker den säger det mesta om kvallite, dom kör quake3 demo och på P4:an så fortsätter den köra fast den segar ner, P3:an hänger sig, amds tbird & mp brinner upp hahaha
utan kylning ja.
September 16, 2001
Kolla på filmen där dom testar olika cpus utan kylning (tomshardware) tycker den säger det mesta om kvallite, dom kör quake3 demo och på P4:an så fortsätter den köra fast den segar ner, P3:an hänger sig, amds tbird & mp brinner upp hahaha
Hehe... såg att du kommer från Umeå, vad heter du?
December 20, 2000
Haha! Kommer också från Umeå, lite offtopic, men ändå
Tänk att det finns så rika människor här i Umeå 😛
Tycker annars att du ska köra dual AMD Då kommer du att knäcka absolut allt!
[ Detta Inlägg ändrades av: Tom den 2001-09-24 20:58 ]
September 12, 2001
Jag tror inte på den där filmen..det låter som om intel har beställt den! den är ju vad dom behöver iaf..intel har inte gått så bra på grund av vikande marknad som dom kallar det..det beror helt på att amd plockat marknadsandelar av intel.
July 21, 2001
Intels cpu´s brann inte upp...men tänk så här.....om prollen får för sig att den e för varm så går den ner i speed vilket betyder prestandaförlust vilket är mesigt.....AMD´s kör full fräs till sista livsgnistan vilket jag anser är tufft
AMD = Rambo
Intel = Fjolla
Köp AMD så vet du om att du får prestanda så länge den lever
August 22, 2005
On 2001-09-24 21:39, ex-con wrote:
Intels cpu´s brann inte upp...men tänk så här.....om prollen får för sig att den e för varm så går den ner i speed vilket betyder prestandaförlust vilket är mesigt.....AMD´s kör full fräs till sista livsgnistan vilket jag anser är tufftAMD = Rambo
Intel = FjollaKöp AMD så vet du om att du får prestanda så länge den lever
HAHA
Intel = Rika/snobbar
AMD = uteliggare
😛
On 2001-09-24 21:22, zlaxzzor wrote:
Haha, fan vad tufft med alla umeåbor... Jag bor i Tavelsjö och är 15 (Namn = David Nilsson)Men, varför skulle en dual AMD funka bättre än en dual P4 när de flesta säger att P4 är bättre?
Du kan tyvärr inte köra dual med två stycken Pentium 4 2.0Ghz processorer. Det är bara Xeon varianten av Pentium 4 som har stöd för dual och de finns än så länge bara i 1.7Ghz. Jag tycker du ska vänta tills 2.2Ghz Xeon (Northwood kärnan) och AthlonXP har kommit ut för att se vilket system du vill ha.
Tekniknörd som gillar att träna.
September 16, 2001
On 2001-09-24 21:58, Anton wrote:
On 2001-09-24 21:22, zlaxzzor wrote:
Haha, fan vad tufft med alla umeåbor... Jag bor i Tavelsjö och är 15 (Namn = David Nilsson)Men, varför skulle en dual AMD funka bättre än en dual P4 när de flesta säger att P4 är bättre?
Du kan tyvärr inte köra dual med två stycken Pentium 4 2.0Ghz processorer. Det är bara Xeon varianten av Pentium 4 som har stöd för dual och de finns än så länge bara i 1.7Ghz. Jag tycker du ska vänta tills 2.2Ghz Xeon (Northwood kärnan) och AthlonXP har kommit ut för att se vilket system du vill ha.
Och när kommer 2.2 ghz Xeon då? Vad går dom på? Vad går ett moderkort på med raid5 och dual xeon 2.2ghz tror du?
Jag vet faktiskt inte när de kommer ut och hur mycket de kommer kosta.. Men det lär inte vara under 8000:- (st) i nypris..
Vet faktiskt inte om vanliga onboard RAID controller stödjer RAID 5 så det blir nog ett externt kontroller kort.
May 26, 2001
Hej "zlaxzzor"
Svaret är inte enkelt mellan valet av P4 och AMD (Dual)... Har i dagarna bytt själv till P4 (478) 2GHz, från Just AMD 1,333GHz och javisst mitt system är mycket... tystare nu, värmeutvecklingen är betydligt lägre med P4... men även det systemet har sina problem, hackar ibland (vad det nu kan bero på), känns ändå lite segt mot AMD så.... alla system har sina fördelar men jag föredrar nog Intel om jag får välja...
Lite mer info om 2.2Ghz Xeon processorn kan du hitta här!
September 16, 2001
On 2001-09-25 00:14, Anton wrote:
Lite mer info om 2.2Ghz Xeon processorn kan du hitta här!
tackar...
February 24, 2001
On 2001-09-24 22:29, Ajjdiis wrote:
On 2001-09-24 20:52, WarezGuy wrote:
Hehe, såg att ni båda kommer från Umeå... Jag medVad heter ni? Jag heter iaf Fredde... Bor på ersboda och är 13år Ni då?
"ersboda maffia gör mig så less"... har du hört den låten.. haha.. inte dålig..
Joo den är tuff
3 Guest(s)