March 8, 2006
Hej hopp!
Funderar nu på att köpa ett nytt system innehållande en Pentium D cpu, dock så är det så att jag inte riktigt känner för att gå över till DDR2 då det kommer att spräcka min budget totalt. Däremot är jag ganska positivt inställd till PCI-e (då det är billigare än AGP )
Men problemet är att jag inte hittar något kort som stödjer både Pentium D, DDR samt PCI-e. Har hittat några mATX men det är inte så jävla roligt.
Någon som vet något kort som stödjer alla dessa tre komponenter?
Tack på förhand
Innovate
June 11, 2001
Är förmodligen ganska svårt att tänka sig då hela idén bygger på DDR2.
Ett alternativ är att bygga sytemet på en Athlon X2 processor speciellt om du skall spela.
b]MK:[/b] Asus A8N32-SLI Deluxe nForce4 2xPCIe16 (2x16 SLI) 939
CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2,2GHz 2x1MB Box Socket 939(90nm) "Toledo"
Se även Asus hemsida
http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=15&l3=226&model=744&modelmenu=1
March 8, 2006
problemet är att jag har bestämmt mig för pentium D eftersom man får så sjukt mycket mer prestanda för pengarna.
Så jag har råd att köpa en cpu, DDR2 minnen, nytt mobo samt ett bra grafikkort för samma pris som jag får en x2a + mobo.
Så jag tror det blir på det viset.
Tack för hjälpen endå.
June 7, 2005
innovate wrote: problemet är att jag har bestämmt mig för pentium D eftersom man får så sjukt mycket mer prestanda för pengarna.
Så jag har råd att köpa en cpu, DDR2 minnen, nytt mobo samt ett bra grafikkort för samma pris som jag får en x2a + mobo.
Så jag tror det blir på det viset.
Tack för hjälpen endå.
I första posten skriver du som att du har ddr ram du vill kunna återanvända i ett nytt sys, medans i din andra post så skriver du att du har råd köpa ett helt nytt p4 system men har inte råd att ens köpa en x2 + moderkort?
Låter mycket o-troligt.
Angående det du letar efter så tvivlar jag starkt på att det finns eftersom sebbe nämnde det att p4 handlar om ddr2 vilket inte har varit vad man hoppades på och skitet är dyrare än vanligt ddr.
March 8, 2006
Som du säger är det det mycket möjligt att det inte finns något stöd för dessa tre komponenter. Det var därför jag postade här för att kolla om någon visste med säkerhet.
Däremot så stämmer det jag sa om prisdifferansen mellan Pentium D-system och x2system.
Här är ett exempel :
Sebbe wrote:
Ett alternativ är att bygga sytemet på en Athlon X2 processor speciellt om du skall spela.MK: Asus A8N32-SLI Deluxe nForce4 2xPCIe16 (2x16 SLI) 939
CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2,2GHz 2x1MB Box Socket 939(90nm) "Toledo"
Summan av detta blir då alltså 7041Kr
med ett Pentium D system får jag istället då ner priserna ganska dramatiskt
http://www.m4ckan.com/dator.jpg (Demomobot var 60kr billigare än retail, så +60kronor av slutsumman)
Nu är jag även medveten om att dessa val inte är lika "High End" som de produkter som Sebbe föreslog. Men det är fortfarande en jävla skillnad
1 Guest(s)